• شماره ۱۶۷ ازما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 212
    • بازدید دیروز : 611
    • بازدید این هفته : 3283
    • بازدید این ماه : 11684
    • بازدید کل : 1974504
    • ورودی موتورهای جستجو : 15112
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    از محبوبیت ادامه‌دار عباس کیارستمی تا «قسم» ایرانی در ژاپن
    بازديد : iconدسته: سینما

    جشنواره فیلم توکیو در حالی دومین روز برگزاری‌اش را سپری کرد که فیلم “قسم “محسن تنابنده و ورک شاپ امیر نادری، سهم ایران از این رویداد در روز دوم بود.

    ایسنا:۷ آبان ماه مصادف با ۲۹ نوامبر اهالی رسانه در جشنواره فیلم توکیو فیلم “قسم” از سینمای ایران را دیدند.
    اغلب خبرنگاران قدیمی و مسن ژاپنی به سالن نمایش فیلم آمده بودند. به نظر نام ایران و سینمای ایران به روال گذشته بیشتر برای خبرنگاران قدیمی که خاطره‌های خوبی از فیلم‌های خوب این سینما دارند، باعث شده بود، مسن‌ترها به سالن بیایند.
    فیلم “قسم” با وجود پر دیالوگ بودن تا پایان و در سکوت بدون هیچ واکنش  برای مخاطبان جشنواره با زیرنویس ژاپنی به نمایش درآمد.
     در هنگام نمایش همه بر صندلی‌هایشان نشسته بودند و در سکوت کامل به تماشای این فیلم نشستند.
    این نمایش بدون حضور دست اندرکاران فیلم برگزار شد و طبق اعلام مسولان جشنواره توکیو، محسن تنابنده ظرف چند روز آینده در این رویداد حاضر می‌شود و در دو نمایش بعدی حضور دارد.
    ورک‌شاپ امیر نادری سینماگر ایرانی و خالق “دونده” که سال‌هاست در ایران زندگی نمی‌کند و بیشتر در ژاپن و امریکا به سر می‌برد در تایم ۴ ساعت برگزار شد و شاگردانش با موضوع کفش، فیلم‌های کوتاه خود را نشان دادند و درباره آن صحبت کردند.
    اما جشنواره فیلم توکیو هم  به روال برخی جشنواره‌های دنیا، هر شب گردهمایی‌های را برای خبرنگاران برگزار می‌کند  و هر کشوری که در جشنواره فیلم دارد با غذاهای محلی میزبان خبرنگاران می‌شود.
    در شب دوم جشنواره، چینی‌ها میزبان خبرنگاران بودند. در گپ‌وگفتگویی کوتاهی که خبرنگار ایسنا با برخی سینماگران چینی داشت آنها وقتی نام ایران را می‌شنیدند از سینمای کیارستمی یاد می‌کردند. نکته جالب این بود که برخی از آنها که نام فیلم محبوب‌شان را نمی‌دانستند، درباره موضوع آن با هیجان حرف می‌زدند.
    یکی از سینماگران چینی از فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی به عنوان فیلم محبوبش یاد می‌کرد و دیگری می‌پرسید دیگر سینماگران محبوب ایرانی الان چه کسانی هستند؟! و یک سینماگر دیگر از هیجان تماشای فیلم‌های ایرانی می‌گفت که وقتی نام ایران را کنار یک فیلم می‌بیند، هیجان دارد تا به تماشای آن بنشیند.
    جشنواره فیلم توکیو روز دومش را زیر باران و با نمایش فیلم‌های مختلف از کشورهای گوناگون به پایان رساند.
    این رویداد سینمایی تا ۱۴ آبان ماه در ژاپن برپاست.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY