• شماره ۱۶۷ ازما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 170
    • بازدید دیروز : 285
    • بازدید این هفته : 3218
    • بازدید این ماه : 10203
    • بازدید کل : 1971826
    • ورودی موتورهای جستجو : 15089
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    تسهیل امکان بازگرداندن آثار هنری غارت‌شده نازی‌ها در آلمان

    آلمان با تاسیس دفتری ویژه، زمینه بازیابی آثار هنری و دیگر دارایی‌های فرهنگی غارت‌شده از سوی نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم را فراهم آورده است.

    ایرنا: این دفتر با عنوان «میز کمک» به همت سازمان «بنیاد هنر مفقوده آلمان» در برلین تاسیس شده است. این سازمان که از سوی دولت آلمان تامین مالی می شود، بر موضوعات مرتبط با تصاحب غیرقانونی دارایی های فرهنگی در دوران حکومت نازی ها نظارت دارد. وزارت فرهنگ آلمان تامین مالی این دفتر ویژه را برعهده دارد و سوزان مییر آبیچ (Susanne Meyer-Abich) مورخ هنری به عنوان مدیر آن معرفی شده است.

    به گزارش پایگاه اینترنتی آرت نت، دولت آلمان اغلب به دلیل اکراه در بازگرداندن آثار هنری غارت شده از سوی نازی ها، با انتقاد روبروست. رونالد لودر (Ronald Lauder) مجموعه‌دار میلیاردر هنری و رئیس کنگره یهودیان جهان از جمله افراد منتقد است که آلمان را به کندی روند دیجیتالی کردن مجموعه های هنری اش و انجام تحقیقات در مورد این مجموعه ها متهم کرده است.

    از زمان صدور بیانیه واشنگتن برای بازگرداندن آثار هنری غارت شده نازی ها در سال ۱۹۹۸، ۲۲ سال می گذرد و در حالی که آلمان هدایت روشی برای پس دادن این آثار را برعهده دارد، تخمین زده می‌شود یک ششم از ۶۰۰ هزار اثر سرقت شده در جریان جنگ جهانی دوم، همچنان مفقود است و تنها بخشی از این آثار شناسایی شده به مالکان اصلی تحویل داده شده است.

    به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، از ۴۴ کشور امضاکننده بیانیه واشنگتن، تنها پنج کشور؛ شامل انگلیس، هلند، آلمان، فرانسه  و اتریش گروه هایی را برای پرداختن به این کار تشکیل داده اند در حالی که کشورهای بسیاری از این قافله عقب مانده اند.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY