• شماره ۱۶۵آزما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 85
    • بازدید دیروز : 254
    • بازدید این هفته : 2579
    • بازدید این ماه : 14232
    • بازدید کل : 1961962
    • ورودی موتورهای جستجو : 14920
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    چرا هنرمندان موسیقی سنتی ساکت شده‌اند؟
    بازديد : iconدسته: اخبار

    رضا مهدوی، منتقد و پژوهشگر اعتقاد دارد، قیمت بالای تولید، محدودیت‌های کرونایی و سیاست‌گذاری اشتباه مدیران هنری، باعث کاهش فعالیت هنرمندان موسیقی سنتی در چند ماه گذشته شده است.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه همه‌گیری کرونا، باعث تعطیلی کنسرت‌های موسیقی و کاهش فعالیت‌های همه هنرمندانِ این عرصه شده است، ولی این رکود در موسیقی سنتی ایران، بیش از دیگر شاخه‌ها از جمله پاپ به چشم می‌خورد.

    رضا مهدوی، منتقد و پژوهشگر، در توضیح دلیل کاهش فعالیت هنرمندان موسیقی ایرانی در چندماه گذشته گفت: «در موسیقی سنتی، نوازندگان برای ضبط، حتما باید به استودیو بروند که در شرایط کرونایی و بسته بودن فضای استودیو، ریسک خودش را دارد. در حالی که در موسیقی پاپ، نوازنده برای کار، حتی می‌تواند از استودیوی خانگی استفاده کند. این یکی از فرق‌های تولید در این دو عرصه است.»

    او توضیح داد: «هزینه کار، یک بحث دیگر است. در موسیقی  سنتی، دستمزد نوازندگان بالاتر از پاپ است و برای همین، جمع کردن یک آلبوم یا تولید یک قطعه، گران‌تر درمی‌آید. این دلیل، باعث کاهش در تعداد تولیدات در موسیقی سنتی می‌شود که این روزها تشدید هم شده است.

    این منتقد، اگرچه تولید بیشتر در موسیقی پاپ به نسبت سنتی را طبیعی می‌داند، ولی تاکید کرد: «این البته به این معنا نیست که اداره‌های متولی موسیقی در ارشاد و دیگر نهادها، نباید دست به سیاست‌گذاری فرهنگی بزنند و سهم موسیقی جدی را در سبد تولیدات این هنر، افزایش دهند. در واقع این اداره‌ها، به‌جای دنباله‌روی از تبِ بازار موسیقی که یک زمان از لاله‌زار ناشی می‌شد و الان دست چند شرکت معدود یا به اصطلاح مافیا است، باید بودجه اختصاص‌یافته را به ویژه در این شرایط کرونایی، به سمت تولیدات با کیفیت، جدی و اثرگذار سوق دهند که بی‌گمان، سهم موسیقی سنتی از آن بیشتر خواهد شد.»م


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY