• شماره ۱۶۷ ازما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 174
    • بازدید دیروز : 285
    • بازدید این هفته : 3222
    • بازدید این ماه : 10207
    • بازدید کل : 1971830
    • ورودی موتورهای جستجو : 15089
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    بازار جهانی ۶۷ میلیارد دلاری هنر در قبضه دو حراجی
    بازديد : iconدسته: هنر های تجسمی

    کریستیز و ساتبیز بیش از ۴۰ درصد از سهم کل فروش ۲۹ میلیارد دلاری آثار هنری در حراجی‌های سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

    ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی: ارزش بازار جهانی هنر در سال ۲۰۱۸ در حالی به رقم ۶۷.۴ میلیارد دلار رسید که آمریکا، بریتانیا و چین ۸۴ درصد از این بازار بزرگ را در اختیار دارند و بیش از نیمی از این بازار نیز در انحصار آمریکاست.

    خانه‌های حراج یکی از مهم‌ترین محرک‌های اقتصادی بازار جهانی هنر هستند و میزان فروش آثار هنری در این حراجی‌های عمومی در سال گذشته میلادی از مرز ۲۹ میلیارد دلار عبور کرد و در این میان پنج خانه حراج در مجموع نیمی از فروش جهانی هنر را به خود اختصاص دادند و از این پنج حراجی نیز مسلما کریستیز و ساتبیز فاصله زیادی از رقبا دارند و در کنار هم سهم ۴۰ درصدی فروش خانه‌های حراج دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

    کریستیز و ساتبیز هر کدام دارای تاریخی غنی هستند. ساتبیز در سال ۱۷۴۴ به عنوان یک کتابفروشی در لندن کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۵۵ پس از ایجاد دفتری در نیویورک خود را به عنوان اولین حراجی بین‌المللی آثار هنری معرفی کرد. ساتبیز همچنین اولین خانه حراج بین‌المللی است که در کشورهای هنگ‌کنگ، روسیه، هند و فرانسه فعالیت کرد و هم‌اکنون در ۴۰ کشور جهان دفتر دارد و در ۱۲ نقطه دنیا نیز دارای محل برگزاری حراجی است. ساتبیز سالانه ۲۵۰ حراجی در بیش از ۷۰ رشته گوناگون برگزار می‌کند.

    حراجی کریستیز نیز از سال ۱۷۶۶ در لندن فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۴۶ کشور دفتر دارد و در ۱۰ محل برگزاری حراجی در سراسر جهان سالانه میزبان بالغ بر ۳۵۰ حراجی در ۸۰ رشته گوناگون است. این حراجی چندین رکورد را در فروش آثار هنری جا به جا کرده است که مهمترین آن فروش ۴۵۰ میلیون دلاری نقاشی «سالواتور موندی» اثر داونیچی است که گران‌ترین اثر هنری جهان نام گرفته است. کریستیز همچنین رکورددار فروش گران‌ترین مجموعه هنری خصوصی به ارزش بالغ بر ۸۳۵ دلار متعلق به «پگی و دیوید راک فلر» است. 

    در این سال‌ها رقابت زیادی میان دو حراجی بزرگ کریستیز و ساتبیز برای رسیدن به عنوان شماره یک حراجی‌های هنری دنیا برقرار بوده است و از سال ۲۰۰۸ تاکنون به غیر از دو سال میزان فروش سالانه کریستیز از ساتبیز فراتر رفته است.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY