• شماره ۱۶۷ ازما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 171
    • بازدید دیروز : 285
    • بازدید این هفته : 3219
    • بازدید این ماه : 10204
    • بازدید کل : 1971827
    • ورودی موتورهای جستجو : 15089
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    واکنش داوران ایدفا به برگزیدگان ایرانی چه بود؟
    بازديد : iconدسته: سینما

    داوران سی و دومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) به اظهار نظر درباره برندگان امسال این رویداد سینمایی پرداختند، جشنواره‌ای معتبر که با کسب سه جایزه برای سینمای مستند ایران سپری شد.

    ایسنا: هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره مستد آمستردام (۲۰۱۹) درباره اعطای جایزه بهترین کارگرانی به مهرداد اسکویی برای ساخت مستند «سایه‌های بی‌خورشید» اعلام کردند: “هیات داوران بسیار تحت تاثیر رویکرد کارگردان فیلم به سوژه‌ای بسیار مهم قرار گرفته که به شکل ماهرانه‌ای به استعاره‌ای کلی بدل شده است. کارگردان با تعهدی راستین به رئالیسم مستند، پیچیدگی و تراژدی شرایط شخصیت‌ها و داستان‌های فراموش ناشدنی آنها را به توصیف می‌کند، در حالی که مفاهیمی چون آزادی، امنیت و عشق را به چالش می‌کشد.

    داوران بخش مستندهای نیمه بلند نیز پس از اعطای جایزه اصلی این بخش از جشنواره ایدفا به فیلم ایرانی «خلاف جهت عقربه‌های ساعت» به کارگردانی جلال وفایی، درباره این مستند اظهار کردند: “این اثر که با یک دوربین خانگی ارزان قیمت فیلمبرداری شده است به شکل جالبی با استفاده از خام‌دستی ظاهری و سادگی و با ظرافت، پیچیدگی و طنز فوق‌العاده، خطور شکست یک خانواده  معمولی و یک جامعه را به تصویر می‌کشد. پلان اول فیلم که در آن مردی برادرش را پس از مرخصی برای بازگشت به زندان همراهی می‌کند، به تنهایی نیز می‌توانست این فیلم را شایسته دریافت این جایزه کند.

    داوران بخش مستند کودک ونوجوان ایدفا ۲۰۱۹ نیز که جایزه بهترین مستند امسال خود را به «آشو» سخت جعفر نجفی اعطاء کردند دربیانیه ‌ای اعلام کردند: در این فیلم فضایی ویژه برای خیالات ، رویاها و خواسته های کودکان وجود دارد و کارگردان در عین حال که مشاهده‌ای دقیق از زندگی واقعی پیرامون خود دارد، به کودک پاسخ می‌دهد. اما شکاف بزرگی میان خیالبافی و واقعیت وجود دارد و بنابراین فیلم تبدیل به دلیلی است که چگونه دنیای خیالی پسربچه شروع به از هم پاشیدن می‌کند. برای حفظ این امیدها، کارگردان شروع به مطرح کردن پرسش‌هایی درباره سنت‌ها و قوانینی می‌کند که توسط بزرگ‌ترها ایجاد شده‌اند. هیات داوران دغدغه و صداقت فیلم را تحسین می‌کند و همچنین روش فیلم در جهت به چالش کشیدن کودکان برای وفق دادن رویاها و واقعیات سخت را ارزشمند می‌داند. 

    سی و دومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۲۰ نوامبر تا ۱ دسامبر (۲۹ آبان تا ۱۰ آذر) در کشور هلند برگزار می‌شود و برنده بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این جشنواره هنوز اعلام نشده است. 


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY