• شماره ۱۶۷ ازما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 1
    • بازدید دیروز : 322
    • بازدید این هفته : 3244
    • بازدید این ماه : 11676
    • بازدید کل : 1974615
    • ورودی موتورهای جستجو : 15118
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    شماره ۷۷ سینما و ادبیات منتشر شد
    بازديد : iconدسته: سینما

    شماره ۷۷ مجله سینما و ادبیات (اولین شماره بعد از فوت همایون خسروی دهکردی مدیر مسئول نشریه) منتشر شد.

    مهر: سینماگر اصلی این شماره یورگوس لانتیموس کارگردان مطرح یونانی است که با فیلم‌های «کشتن گوزن مقدس». «دندان نیش»، «سوگلی» و… در میان مخاطبان ایرانی طرفداران پر و پا قرصی دارد.

    بخش سینه فیل در این شماره سراغ ژان دوشه، یکی از اصیل‌ترین سینه فیل‌های جهان رفته است که مدت کوتاهی است از درگذشت او می‌گذرد. به ژان دوشه به خاطر نقش و اثری که در سینما و ادبیات سینمایی فرانسه و حتی جهان دارد لقب سقراط سینما داده‌اند. در این پرونده با نگاه خاص او به نقد بیشتر آشنا شوید.

    سینمای اجتماعی ایران از مقوله‌هایی است که بارها و بارها می‌توان از زوایا و مناظر گوناگون به آن نگاه کرد. آیا سینمای اجتماعی ایران به بن بست رسیده است؟ چرا سینمای اجتماعی امروز ایران چنگی به دل مخاطب نمی‌زند، او را شگفت‌زده نمی‌کند و حتی می‌توان گفت مخاطب این نوع سینما اطلاعات بیشتری از سینماگر دارد و حتی از او جلوتر است. صحبت‌های ابوالحسن داودی، رسول صد عاملی، مازیار میری را در این شماره بخوانید.

    خیابان و رمان محور بخش ادبی این شماره است. خیابان را به معنای بودلری آن تصور کنیم؛ خیابان به مثابه محلی از برخورد چشم‌ها با یکدیگر. همه ما کارکرد نمادین، کارکرد تاریخی، کارکرد اجتماعی خیابان را در آثار ادبی دنبال کرده‌ایم. چگونه به خیابان به عنوان یک پدیده بنگریم؟ یک فرم.

    در این پرونده بخوانید خیابان‌هایی را که تاریخ و ادبیات را روایت کرده‌اند. پرونده هنر و سیاست در شماره ۷۷ سروقت جان برجر رمان نویس، شاعر، منتقد هنری، نقاش و فعال نامدار بریتانیایی رفته است.

    در این پرونده تصویری چند وجهی و جامع از یکی از درخشان‌ترین نویسندگان و روشنفکران معاصر اروپا ارائه شده است. یکی از جسورترین نویسندگانی که نقدهای بی پروا و تند و تیزش در دهه‌های اخیر وجه ماندگار کارنامه روشنفکری او خواهد بود.

    ایرلندی جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی بخش دیگری از این شماره است. ایرلندی جاه طلبانه‌ترین پروژه او است. مصاحبه خواندنی با اسکورسیزی و تحلیل‌های جالب در مورد این فیلم را بخوانید.

    فراموشی موضوع پخش هیروگلیف در این شماره است. فراموشی نقصان در حافظه با تن سپردن به مرور زمان نیست. فراموشی چنان که بلانشو می‌گوید ناتوان ساختن تجربه‌ای از هول جهان است که بدون آن، امکان کلمه محال می‌شود.

    گفت‌وگوی والتر سالس با چهار فیلمساز آرژانتینی را که زوایای متعدد پیدا و پنهان سینمای معاصر آرژانتین را نشان می‌دهد، از دست ندهید.

    امکان‌های مکان در سینما و ادبیات از دیگر پرونده‌های این شماره است.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY