• شماره ۱۶۵آزما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 228
    • بازدید دیروز : 147
    • بازدید این هفته : 2806
    • بازدید این ماه : 14403
    • بازدید کل : 1961851
    • ورودی موتورهای جستجو : 14912
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    علاقه فیلمساز سرشناس آلمانی به سینمای ایران
    بازديد : iconدسته: سینما

    ورنر هرتزوگ فیلمساز سرشناس آلمانی در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» از علاقه‌اش به ایران و سینمای ایران گفت.

    به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، ورنر هرتزوگ، فیلمساز ۷۸‌ساله آلمانی یکی از چهره‌های مهم سینمای نوینِ آلمان است. آثار و کارنامه او با بیش از ۳۰ مستند و ۲۰ فیلم داستانی و کارگردانی‌های متعدد اُپرا، بسیار بلندپروازانه و افسانه‌ای است. هرتزوگ سازنده‌ چند تا از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست: از «آگیره: خشم خدا» و «فیتس‌کارالدو» تا مستندهای «مرد گریزلی» و «برخوردهایی در آخر دنیا». 

    معروف است فرانسوا تروفو هرتزوگ را مهم‌ترین کارگردان زنده جهان می‌دانست. شاید هیچ‌چیز بهتر از تعریف راجر ایبرتِ منتقد از هرتزوگ، حق مطلب را درباره‌ آثار و زندگی او بیان نکند. او گفته بود: «هرتزوگ تابحال هرگز فیلمِ بد و غیرجذاب و محافظه‌کارانه نساخته است. حتی شکست‌های او هم چشم‌گیرند.» هرتزوگ در ویدئویی که برای دوست و همکارش آندره سینگر فرستاده، درباره چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» و سینمای ایران صحبت کرده است. هرتزوگ در این پیام می‌گوید: «سلام آندره. می‌دانم سمینار کارگاهی برای فیلمسازان و دانشجویان جوان در ایران برگزار می‌کنی، به تو غبطه می‌خورم. من کشور ایران را دوست دارم. کشوری با سنت شعر و شاعری پنج هزارساله که ضمنا پیشینه تولید فیلم‌های فوق العاده ای دارد. بنابراین کاش تو می‌توانستی آنجا باشی. یا کاش من هم می‌توانستم آنجا کنارت باشم. اما نمی توانیم.

    چیزی که در نخستین ایمیل‌هایی که رد و بدل کردیم توجهم را جلب کرد تاملاتی بود درباره سینما وریته (سینماحقیقت)، بنابراین حواست باشد. من کسی بودم که همیشه مفهوم سینماحقیقت را تبلیغ می‌کردم. حقیقت در سینما ورای امور مسلم و واقعیت‌های صرف نهفته است، حقیقت در حیطه‌ای مرموز جا خوش کرده. که ما واقعا نمی‌توانیم تعریف و تبیینش کنیم. فکر می‌کنم فیلم های ایرانی چیزی کشف کرده اند که برای ما روشنگری ارمغان می‌آورد. اما وقتی نوبت به اصطلاح سینما حقیقت می رسد باید آن را کنار بگذاری. چون پاسخی بود که نسل دهه ۱۹۶۰ برای جستجوهای خود یافته بود. فراتر از آن برو، در آنجا جوان های فوق العاده‌ای کنارت خواهند بود. برایت آرزوی موفقیت می‌کنم. آرزوی موفقیت برای همه شما». 

    آندره سینگر در جشنواره‌ امسال و در مستر کلاسی از سینمای هرتزوگ خواهد گفت.

    چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۵ دی تا ۲ آذر به شیوه برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY