• شماره ۱۶۵آزما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 88
    • بازدید دیروز : 254
    • بازدید این هفته : 2582
    • بازدید این ماه : 14235
    • بازدید کل : 1961965
    • ورودی موتورهای جستجو : 14920
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    یکی از آسیب‌های نادیده و ناگفته‌ سینمای ایران
    بازديد : iconدسته: سینما

    محمدهادی کریمی نویسنده، کارگردان سینما معتقد است که تجربه‌های زیستی متنوع ، متفاوت و درک بصیرانه از موقعیت‌ها می‌تواند یک پژوهش درجه یک را آغاز کند و نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی، محمدهادی کریمی گفت: پژوهش هراسی از آفات  و آسیب‌های نادیده و ناگفته مانده سینمای ایران است. شاید به دلیل اینکه سینما فقط در ساحت یک هنر محدود مانده و متاسفانه به یک صنعت یا هنر صنعت تبدیل نشده است و ‌شاید به این علت  که  بنیانگذاران  سینما در ایران آنرا تنها یک مقوله سرگرم‌ساز (اینترتینمنت) در نظر داشتند.

    وی ادامه داد: متاسفانه تا به امروز پژوهش  چه  در قدم اول برای انتخاب سوژه و ‌نگارش فیلمنامه و چه برای مراحل بعد از تولید و نمایش و تبلیغات امری غیر ضروری  و تشریفاتی به  نظر رسیده است درحالیکه مقوله پژوهش در همه موارد نامبرده تاثیرگذار است.

    این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند در کارشان نیازی به تحقیق و پژوهش ندارند و ضرورتی برای پرداختن به آن نمی دانند که این نوع نگاه خود آسیب‌های جدی به همراه خواهد داشت. البته این نکته را هم باید درنظر داشت که شاید ایرادهایی در خروجی‌های پژوهشی وجود داشته باشد و نتایج آنها به گونه‌ای باشد که تنها برای کنج کتابخانه ها ، پر شدن دفتر اندیکاتور  ثبت دریافت رساله های دانشگاهی نوشته شده باشند اما با این وجود نمی توان این میزان هراس از پژوهش در سینمای ایران را توجیه کرد ؛ کمبودی که همیشه دور از دیدگان تیزبین قرار گرفته و کمتر در هیاهوهای رسانه‌ای توجه‌ها را به خود جلب کرده در حالی‌ که می‌تواند علت العلل نارسایی‌های سینما و نارضایی‌های مخاطبان و هنرمندان باشد.

    کریمی همچنین بیان داشت: باید درنظر داشت که پژوهش همیشه در قالب رساله‌ها ، پایان نامه‌ها ، بررسی‌های میدانی و تحقیقات دانشگاهی و… تعریف نمی شود، یک هنرمند با خوب دیدن ، ریز بینی و دقت  در  زیست خود و اطرافیانش می‌تواند پژوهش را در هر زمان ومکانی، بدون هیچ سفارش و ابزار ویژه‌ای کلید بزند و تجربه‌های زیستی متنوع و متفاوت و درک بصیرانه از موقعیت‌ها می‌تواند یک پژوهش درجه یک را آغاز کند و به فرجام برساند.

    گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی به دبیری بهروز محمودی بختیاری فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY