• شماره ۱۶۵آزما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 322
    • بازدید دیروز : 131
    • بازدید این هفته : 2672
    • بازدید این ماه : 14325
    • بازدید کل : 1962330
    • ورودی موتورهای جستجو : 14929
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    هنرمند فقید ایرانی در حراج بونامز شگفتی‌ساز شد
    بازديد : iconدسته: اخبار

    روزنامه شرق نوشت: حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز در حالی دوم ژوئن ۲۰۲۱ (چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰) در نیوبوند استریت لندن برگزار شد که اثری از صادق تبریزی، پیشگام فقید مکتب سقاخانه، در کنار آثاری دیگر از هنرمندان این مکتب با استقبال خریداران روبه‌رو شد.

    در این حراج دو اثر از تبریزی عرضه شده بود که تابلوی دو اسب‌سوار مربوط به دهه ۷۰ میلادی که با تکنیک رنگ‌روغن روی بوم در ابعاد ۷۵ در ۱۰۶ سانتی‌متر اجرا شده بود، به قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش رفت.

    این در حالی است که این اثر به وضوح دارای ریختگی و شکستگی رنگ بود و بدون ترمیم در این حراج شرکت داده شده بود. اثر دیگر این هنرمند با عنوان زنان اسب‌سوار نیز که در ابعاد ۷۰ در ۷۰ سانتی‌متر مربوط به دهه ۹۰ میلادی بود ۹هزارو ۸۰۰ دلار فروخته شد.

    در این حراج گران‌ترین اثر ایرانی تابلوی زمین‌لرزه از حسین زنده‌رودی به ابعاد ۱۵۰ در ۱۳۴ سانتی‌متر مربوط به سال ۱۹۷۱ میلادی بود که ب ۲۳۰ هزار دلار فروخته شد. تابلویی از منوچهر یکتایی به رقم ۷۴ هزار دلار، تابلویی از حسین کاظمی به مبلغ ۵۲ هزار دلار و مجسمه‌ای برنزی از پرویز تناولی به رقم ۳۵ هزار دلار جزء گران‌ترین آثار ایرانی این حراج بودند.

    اثری از کاظم حیدر (۱۹۳۲- ۱۹۸۵) هنرمند فقید عراقی با عنوان «قلب شهید» با رقم ۸۴۶ هزار دلار به‌عنوان گران‌ترین اثر به‌فروش‌رفته این حراج شناخته شد و اثر جواد سلیم (۱۹۱۹-۱۹۶۱) دیگر هنرمند فقید عراقی هم ۶۲۷ هزار دلار به فروش رسید.

    اما جدا از شگفتی‌سازی هنرمندان ایرانی در این حراج، اصولا باید حضور هنرمندان ایرانی را در شرایط بسیار حاد ناشی از تحریم‌ها یک نوع شگفتی به حساب آورد. عدم امکان انجام معاملات پولی از طریق بانک‌های ایرانی و انتقال پول از حساب‌های بانکی در خارج از این کشور، شرایط دشواری را برای تمام شئون زندگی ایرانی از جمله هنر ایجاد کرده است‌. هزینه‌های سفر و فروش آثار در خارج از کشور برای گالری‌های ایرانی، سه‌ برابر شده و گالری‌ها و نمایشگاه‌گردان‌های هنر ایران چاره‌ای جز چشم‌پوشی از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ندارند.

    این به آن معناست که سود محدود و دیده‌شدن کمتر برای هنر ایران رقم خورده است. شاید اگر نبودند گروهی اندک از هنردوستان ایرانی خارج از کشور که همچنان دلشان برای هنر ایران می‌تپید، چراغ خرید و فروش آثار هنرمندان ایرانی در عرصه بین‌الملل برای همیشه خاموش می‌شد. حراج هنر مدرن و معاصر بونامز در حالی برگزار شد که برخلاف حراج‌های مشابه نه به صورت آنلاین و برخط که به شکل حضوری و با حضور پرشمار خریداران و مجموعه‌داران عرب برگزار شد؛ خریدارانی که حاضرند صدها هزار دلار برای حمایت از هنرمندان هم‌زبان خود خرج کنند.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY