• شماره ۱۶۵آزما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 126
    • بازدید دیروز : 254
    • بازدید این هفته : 2620
    • بازدید این ماه : 14273
    • بازدید کل : 1962003
    • ورودی موتورهای جستجو : 14921
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    نویسنده «بام‌بالا»: نمی‌خواهیم با سطح بالای زندگی خانوادهِ فیلم، پُز بدهیم
    بازديد : iconدسته: اخبار

    در نشست خبری «بام بالا» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد، نویسنده و کارگردان این اثر سینمایی، درباره رفاه و سطح بالای زندگی خانواده این فیلم، توضیح دادند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «بام‌بالا» با حضور عوامل و کارگردان، در سالن شماره۲ سینما فرهنگ برگزار شد.

    در آغاز این نشست، سیدجمال سیدحاتمی، کارگردان فیلم گفت: «این فیلم برای کودکان است و قرار است مخاطب کودک را خوشحال کند. من دستیار آثار عروسکی بسیاری چون «الو الو من جوجوام»، «کلاه‌قرمزی» و…. بوده‌ام و دوست داشتم یک‌بار به صورت مستقل کار کودک انجام دهم.»

    او در پاسخ به این سوال که «آیا «بام‌بالا» از «پاتال و آرزوهای کوچک» وام گرفته شده است»، گفت: «خیر، چنین چیزی نیست اما این خیال که کسی بیاید و آرزوها را برآورده کند، همواره رویای کودکان بوده است و در فیلم‌و قصه‌ها شکل پرداخت به این رویا تفاوت داشته است.»

    کارگردان «بام‌بالا» در ادامه گفت: «بر اساس آمار، در شمال شهر تهران، از هر ۳ ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود. در بحث طلاق، اولین ضربه به بچه وارد می‌شود. در این فیلم، بچه‌ها در گیر و دار این ماجرا هستند و در خلال این قصه، واژه «دوستت دارم» به بچه‌ها یاد داده می‌شود. همچنین من در این فیلم از این جهت به طبقه مرفه پرداختم که رنگ و لعاب بهتری در این طبقه اجتماعی به چشم می‌آید.»

    امیرمحمد عبدی، فیلمنامه‌نویس هم در این‌باره گفت: «نگرانی ما بلایی است که معضل طلاق سر بچه‌ها می‌آورد و وظیفه خود دانستیم که به این معضل بپردازیم و فکر کنیم که وقتی پدرها و مادرها از هم جدا می‌شوند، کودکان به چه چیزهایی فکر می‌کنند. من باید بگویم هدف ما پُز دادن با ارتفاع اقتصادی این خانواده نبود!»

    او افزود: «همچنین وقتی قرار است فیلمی برای کودک ساخته شود، عروسک وارد کار می‌شود و فیلم رنگ و لعاب دیگری می‌گیرد.»

    بامداد افشار، سازنده موسیقی متن «بام‌بالا» گفت: «این اولین تجربه ساخت موسیقی در سینما برای مخاطب کودک برای من بود. دوست داشتم فضای کودک را تجربه کنم. تلاش من در این پروژه، دور شدن از ژانر مرسوم موسیقی کودک بود و دوست داشتم آزمون و خطایی داشته باشم. ضمن این که همسر من نیز در حیطه موسیقی کودک کار کرده است و این ماجرا باعث شد که بتوانم خودم را در فضای کودک قرار دهم.»

    در ادامه این نشست، مدیر فیلمبرداری فیلم «بام‌بالا» توضیح داد: «برعکس این که همه فکر می‌کنند این فیلم صرفا یک فیلم کودک است، من فکر می‌کنم مخاطبان «بام‌بالا» بزرگ‌سالان نیز هستند. یکی از جذابیت‌های فیلمبرداری این فیلم برای من، رنگ‌های این اثر بود… حتی فیلمبرداری کار چند ماه به تعویق افتاد تا هوا گرم شود و ما به رنگ مورد نظر برسیم.»

    مونا غمخوار نیز گفت: «این دومین همکاری من با سیدجمال سیدحاتمی است. خیلی دوست داشتم که در جشنواره کودک حضور داشته باشم، چون خودم هم از بچگی بازی می‌کردم. در سینما ظاهر اهمیتی ندارد، چراکه سینما نیازمند همه چهره‌ها هست. اگر کودکی به سینما علاقه دارد، باید والدینش را کنار خود ببیند و در کلاس‌های بازیگری شرکت کند.»

    مرتضی پورحیدری، درباره طراحی صحنه و لباس فیلم توضیح داد: «من پیش‌تر فضای کودک را نمی‌شناختم، برای همین به تماشای آثار کودک بسیاری نشسته‌ام بلکه از این طریق بتوانم به نقطه مد نظر کارگردان که فیلمی سرشار از رنگ و نور بود، برسم و امیدوارم که عملکردم مورد قبول مخاطبان قرار بگیرد.»
    احسان روناسی، طراح چهره‌پردازی فیلم در ادامه گفت: «گریم این فیلم برایم جذاب بود چراکه قرار بود کودک را در صحنه‌ای به میمون تبدیل کنیم و چنین مسئله‌ای در نظرم بسیار جذاب بود.»


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY