• شماره ۱۶۵آزما منتشر شد
  • وطن، مفهوم متغیر در میان نسل ها
  • وقتی که خانه، خانه بود و چراغ ما در خانه می سوخت
  • وطن و نوشتن در مهاجرت، توان خلاقیت مرز نمی شناسد
  • خون قلم نریز برای گرفتن مزد!
  • آزما برگزار می کند، لایو اینستاگرامی کتاب “زنی شبیه تهران”
  • کتاب‌های پیشنهادی باراک اوباما در سال ۲۰۲۱
  • نگاه جامعه‌شناسانه به نمایش «ارور ۴۰۴»/ این یک «نمایش» نیست!
  • آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین ۱۴۰۱/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست
  • از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
  • زندان نوشت ها از «ساد» تا محمد تقی ارانی
  • نویسندگان ما از اعتراف هراس دارند
  • در نشست انتشرات میچکا تاکید شد: میترا نوحی جهرمی از نویسندگان خواست در مورد موضوعات جهان‌شمول بنویسند
  • نگاهی به کتاب «از گائینک تا جائینک» تاریخ گوینک/گائینک به‌چه عصری بازمی‌گردد؟/ فقدان حضور زنان در سرتاسر کتاب
  • چهار کتاب برای علاقه‌مندان به بازیگری و نویسندگی
    • افراد آنلاین : 0
    • بازدید امروز : 74
    • بازدید دیروز : 131
    • بازدید این هفته : 2424
    • بازدید این ماه : 14077
    • بازدید کل : 1962082
    • ورودی موتورهای جستجو : 14925
    • تعداد کل مطالب : 3180


    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    عنوان محصول چهارم

    توضیح محصول
    توضیح محصول
    توضیح محصول

    از نویسنده ایرانی رنج تنهایی و حرمان میماند
    بازديد : iconدسته: اخبار

    نمايش احتمالات به نويسندگي و کارگرداني علي شمس دي ماه به صحنه رفت و ماه بهمن هم اجراي آن در تئاتر شهر ادامه خواهد داشت. احتمالات روايت علي شمس از تاريخ ايران. اين اثر اپيزوديک به پديده ي تلخ و هميشگي کتاب سوزي و نخبه کشي در تاريخ ايران مي پردازد. علي شمس با نگاهي پر از شک و احتمال تاريخ بي خردي را به تصوير مي کشد. اين نمايش با رويکردي پست مدرن توليد شده و سبک ، ژانر،شيوه هاي اجرايي و زبان هاي متفاوت را در هم مي آميزد. علي شمس در اين اثر بزنگاه هاي مختلف تاريخ اين مملکت را از حمله ي اعراب تا شيوع ويروس کرونا با يک احتمال جديد روايت مي کند. شايد بتوان گفت علي شمس يک دنياي موازي را روي صحنه به اجرا درمي آورد و اجراي اين نمايش بهانهاي شد براي اين گفت وگو:

     

    چرا به جاي يک سالن خصوصي مجموعه ي تئاتر شهر را براي اجراي احتمالات انتخاب کردي؟

    با مجموعه ي تئاتر شهر چهار سال پيش صحبت کرده بودم. يعني سال نود و چهار و در دوران مديريت سعيد اسدي. من بعد از اجراي قلعه ي انسانات سال ها بود که اجرايي در تئاتر شهر نداشتم. البته مناسبات تئاتر خصوصي را هم به واسطه ي کفِ فروش و تورم اجرا نمي پسنديدم. دنبال سالني بودم که بتوانم با يک دکور سنگين و غير قابل جا به جايي نمايشم را اجرا ببرم. بنا بر اين تنها جايي که اين شرايط برايم مهيا مي شد، تئاتر شهر بود که با مديريت وقت صحبت کردم و قرار شد سالن چهارسو اجرا برويم و الآن اين اتفاق بعد از يک وقفه ي دو ساله  به واسطه ي کرونا پيش آمد.


    iconادامه مطلب

    

    __(Comments are closed.,'kubrick')

    
    Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY