افتتاح کتابخانه نادر ابراهیمی
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده

در خانه شعر و ادبیات داستانی

خانه شعر و ادبیات منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد طی مراسمی کتابخانه وموزه نادر ابراهیمی را افتتاح می‌کند. ایده ایجاد کتابخانه و موزه‌ از وسایل یک ‌نویسنده در محلی خارج از خانه او، برای نخستین بار است که با افتتاح این مرکز در کشور اجرا می‌شود. خانواده نادر ابراهیمی سال گذشته پس از ناامید شدنشان از مسئولان شهری، با ایجاد این مجموعه در خانه شعر و ادبیات موافقت کردند.

مهر: کتابخانه و موزه نادر ابراهیمی، داستان نویساز سوی خانه شعر و ادبیات داستانی جمعه ۱۳ مهر ماه افتتاح می‌شود.

چهارهزار جلد کتاب به‌علاوه دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی نادر ابراهیمی، از جمله آثاری هستند که قرار است روز جمعه با حضور همسر و خانواده این‌نویسنده افتتاح و پس از آن در معرض دید عموم شهروندان قرار گیرند.

به‌این‌ترتیب، ایده ایجاد کتابخانه و موزه‌ از وسایل یک‌نویسنده در محلی خارج از خانه وی، برای نخستین بار است که با افتتاح این مرکز در کشور پیاده‌سازی می‌شود. اجرای این‌ایده در شرایطی که بسیاری از خانه‌های هنرمندان، ساختاری آپارتمانی دارد، دشوار به نظر می‌رسد. خانواده نادر ابراهیمی سال گذشته پس از مصاحبه همسر ابراهیمی درباره وضعیت آثار این نویسنده و ناامیدشدنش از مسئولان شهری برای ساماندهی‌شان، با ایجاد این مجموعه در خانه شعر و ادبیات موافقت کرد.

خانه شعر و ادبیات که در آذرماه سال گذشته افتتاح شد بر آن بود تا درون خود یک کتابخانه تخصصی شعر و ادبیات دایر کند؛ تصمیمی که اتخاذش با تصمیم خانواده نادر ابراهیمی مبنی بر موزه کردن و در اختیار عموم قرار دادن آثار و کتاب‌های این هنرمند همزمان شد. به این ترتیب رایزنی‌هایی صورت گرفت تا فضای در نظرگرفته‌شده برای کتابخانه خانه شعر و ادبیات به ۴ هزار کتابی اختصاص پیدا کند که در کتابخانه شخصی نادر ابراهیمی قرار داشتند.

برای انجام این‌تصمیم، فضای این کتابخانه به شکلی طراحی شد که بخشی از آن به موزه‌ای بدل شود که دست‌نوشته‌ها، وسایل شخصی و آثار ابراهیمی تا حدوی به‌شکل واقعی محل سکونت بازسازی شود و باقی فضا نیز به فضای کتابخانه‌ای بدل شود که شبیه به کتابخانه‌های مرسوم نیز نباشد. این‌کتابخانه به‌صورت کافه‌کتاب طراحی شده تا محیطی برای برپایی پاتوق‌های ادبی، گفتمان‌های مرتبط و رویدادهای فرهنگی باشد.

به گفته رئیس خانه شعر و ادبیات، همسر این نویسنده تصمیم داشت خانه‌ای را که نادر ابراهیمی در آن زندگی می‌کرد تبدیل به موزه کند؛ اما از آن‌جایی که این‌خانه در طبقه چهارم یک آپارتمان قرار داشت، امکان اجرای این کار به نظر دشوار می‌رسید.

مراسم افتتاح این مجموعه در خانه شعر و ادبیات منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد جمعه سیزدهم دی ماه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY