انتشارات دانشگاه آکسفورد در سودای حذف ردپای کربنی
بازديد : iconدسته: اخبار

«انتشارات دانشگاه آکسفورد» در نظر دارد ضمن آگاهی‌افزایی درباره محیط‌زیست، تا چهار سال آینده رد پای کربنی به جا مانده از فعالیت‌های خود را به صفر برساند.

به گزارش روز  سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بوک سلر، انتشارات دانشگاه آکسفورد که یکی از قدیمی‌ترین انتشارات علمی و دانشگاهی در جهان است قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی ردپای کربنی خود را به صفر برساند.

این انتشارات معروف که تاثیر خود را روی محیط زیست به دقت و از نزدیک مورد اندازه‌گیری و کنترل قرار داده است، اذعان کرد در سال ۲۰۱۹ چیزی حدود ۹۰ هزار تن کربن دی‌اکسید تولید کرده است که بیش از نیمی از آن مربوط به تولید کاغذ و کتاب بود. انتشارات آکسفورد در این سال حدود ۴۰ هزار تن کاغذ استفاده کرد که تنها دو سوم این مقدار به عنوان کاغذ پایدار تایید شده بودند. از حدود ۵ هزار تن دورریز دفاتر و انبارهای این انتشارات نیز یک چهارم آن راهی محل دفن زباله شد.

انتشارات آکسفورد می‌گوید متعهد است در سالهای آتی این مشکلات را مرتفع سازد.

نایجل پورتوود (Nigel Portwood) در این باره گفت: به عنوان یک موسسه جهانی با پیشینه طولانی، اهمیت فعالیت پایدار را درک می‌کنیم. متعهدیم تا نه تنها ردپای کربنی خود را کاهش دهیم بلکه به واسطه محتوایی که در آینده چاپ می‌کنیم، درباره محیط زیست آگاهی افزایی کنیم. می‌دانیم کارهای زیادی برای انجام دادن داریم اما اهدافی که برای سال ۲۰۲۵ در نظر داریم، قصدمان برای ایجاد اصلاحات داخلی در انتشارات دانشگاه آکسفورد را نشان می‌دهد و با افتخار کارمان برای کمک به جلب توجه صنعت نشر به مساله محیط زیست را ادامه می‌دهیم.

 زویی کوکلیس بارسلی (Zoe Cokeliss Barsley) مدیر بخش استفاده پایدار و بهینه از منابع نیز افزود: همین حالا نیز گام‌های مهمی در مسیر استفاده پایدار و بهینه از منابع در انتشارات دانشگاه آکسفورد برداشته‌ایم. با این راهبرد با اطمینان تا سال ۲۰۲۵ تعهداتمان را عملی خواهیم کرد. ما همچنین برنامه‌هایی داریم تا پس از این تاریخ نیز اثراتی که روی اقلیم، تنوع زیستی، پسماند و آلودگی داشتیم را بیش از پیش کاهش دهیم.  

به گزارش ایرنا، ردپای کربنی عبارت است از مجموع گاز گلخانه‌ای که یک سازمان، رویداد، محصول یا شخص منتشر می‌کند. 


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY