انجمن ناشران بریتانیا از معامله برگزیت راضی است
بازديد : iconدسته: اخبار

سرانجام با برقراری معامله تجاری میان بریتانیا و اتحادیه اروپا، انجمن ناشران انگلیس نفس راحتی کشید، زیرا این امر تضمین‌کننده تجارت بدون مانع و مداخله با اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودریدر – سرانجام با برقراری معامله تجاری میان بریتانیا و اتحادیه اروپا، انجمن ناشران انگلیس نفس راحتی کشید، زیرا این امر تضمین‌کننده تجارت بدون مانع و مداخله با اتحادیه اروپا است.

دولت انگلیس و اتحادیه اروپا تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ فرصت داشتند تا با پایان یافتن دوره گذار، شرایط روابط جدید میان خود را نهایی کنند.

طبق توافق‌نامه جدید تجاری، ناشران انگلیسی همچنان از دسترسی آزاد به بازار اتحادیه اروپا برخوردار خواهند بود. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، این را یک معامله تجارت آزاد توصیف کرد که ارزش سالانه‌ای برابر با ۱۶۶ میلیارد پوند دارد. این توافق تضمین می‌کند که کالاهای تولید شده در بریتانیا پیش از فروخته شدن در اتحادیه اروپا هیچ تعرفه جدیدی را به خود جذب نمی‌کنند.

برای ناشران این توافق مهم است زیرا با در نظر گرفتن این نکته که بریتانیا بزرگ‌ترین صادرکننده کتاب در جهان است، بازار اتحادیه اروپا تقریبا یک‌سوم کتاب‌هایی را که انگلیس صادر می‌کند به خود اختصاص داده است.

استفن لوتینگا، مدیر اجرایی انجمن ناشران گفت: «ناشران در تمام این مدت می‌دانستند که معامله با اتحادیه اروپا گزینه مورد نظر ماست. اروپا یکی از مهم‌ترین بازارهای نشر بریتانیاست. بنابراین حفظ تجارت یکپارچه از اهمیت ویژه‌ای برای صنعت برخوردار است.»

این معامله تجاری در این مقطع زمانی از این جهت مهم است که بریتانیا و سایر کشورها به دنبال بهبودی از همه‌گیری ویروس کرونا هستند که منجر به رکود طولانی‌مدت تقریبا تمامی اقتصادهای بزرگ در جهان شده است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY