ایران به استقبال پنجمین مراسم کتابگردی رفت
بازديد : iconدسته: اخبار

این روز نمادین که پنج سال قبل با ابتکار احمد مسجد جامعی آغاز شد، امسال با شعار «ما هم می‌آییم» در دست برگزاری قرار گرفته است و کتابفروشی‌هایی در سراسر کشور میزبان آن خواهند بود.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دلیل کسالت امروز قادر به حضور در این برنامه‌نشده است با صدور پیامی با دعوت از مردم برای حضور در کتابفروشی‌ها و خرید از آنها عنوان کرده است: کتاب بی‌تردید سرچشمه خیر و برکت است و کتاب‌فروش کسی  است که این خیر را در دسترس مردم قرار می‌دهد. عموم کتاب فروشان خاستگاهی فرهنگی دارند و دغدغه فرهنگ و فرهیختگی مردم ایران را دارند. کتاب‌گردی کاری نمادین برای توجه دادن مردم به جایگاه کتاب و کتابفروشی در توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران است. کتابفروشی‌ها همان باغ‌های مفرح روح و روان آدمی‌اند که باید آنها را از گزند حوادث روزگار دور نگه داشت. این باغ‌های کوچک و بزرگ باید در هر محله ای به فراخور حال آن در دسترس مردم باشد. سیاست‌های معاونت فرهنگی در خصوص کتابفروشی‌ها باید بازنگری و در راستای توسعه کمی و کیفی آنها اصلاح شود. این کاری است که ما در شرف انجام آن هستیم. کتاب باید در دید مردم باشد و یا شرایط آسان در اختیار آنها قرار گیرد تا روند توسعه متوازن کشور شتاب گیرد.

همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ظهر امروز با حضور در کتابفروشی مکتب تهران و کتابفروشی ایرانیان در این برنامه شرکت خواهد کرد.

بسیاری از نویسندگان و مترجمان و ناشران و کتابفروشی‌های آنها در امروز شاهد میزبانی نویسندگان و مترجمان از اهالی کتاب خواهد بود و این برنامه تا ساعت پایانی امشب ادامه خواهد داشت.

در همین زمینه و در صبح روز پنجشنبه احمد مسجد جامعی و مجید فراهانی؛ اعضای شورای شهر تهران، نیکنام حسینی‌پور،‌ دبیر بیست و ششمین هفته کتاب و مدیرعامل خانه کتاب،‌ محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران،‌ نادر قدیانی؛ مدیر انتشارات قدیانی، سمیه حاجوی،؛ شهردار منطقه ۷،‌ علی مفاخریان،‌ شهردار منطقه ۹ و در ادامه روز کتابگردی  و پس از افتتاح کتابفروشی پیدایش از انتشارات و کتابفروشی کامران احمدی واقع در خیابان سهروردی شمالی بازدید  و پس از آن به بازدید از کتابفروشی کمال‌الملک در همین منطقه و نیز کتابفروشی لارستان در خیابان مطهری انجامید.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY