ایلان ماسک قصد دارد کتابی درباره زندگی حرفه‌ای‌ خود بنویسد
بازديد : iconدسته: اخبار,دسته‌بندی نشده

ایلان ماسک می‌گوید که در حال نوشتن کتابی درباره شرکت‌های تسلا، اسپیس‌اکس و درس‌هایی است که در زندگی حرفه‌ای خود آموخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل ازبیزینس‌اینسایدر- ایلان ماسک که به عنوان یکی از  ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود گفته که در حال نوشتن کتابی درباره تسلا و اسپیس‌اکس، دو شرکت بزرگ خود و همه درس‌هایی است که در طول زندگی شغلی‌اش آموخته است.

ماسک در توئیتی در این‌باره نوشت «زمان گفتن داستان تسلا و اسپیس‌اکس فرا رسیده» و سپس در توئیت دوم و سومی به ترتیب اضافه کرد «از زمین و مریخ»، «درس‌هایی که آموختم.»

بسیاری از ۴۶ میلیون مخاطب و دنبال‌کننده او در توئیتر از ماسک درباره معنای توئیتش پرسیدند و او در جواب یک از کاربران که پرسیده بود آیا قصد نوشتن کتابی را دارد، نوشت: بله.

کاربر دیگری پیشنهاد داده بود که ماسک باید پادکست منظمی منتشر کند؛ شبیه به مصاحبه‌های کلاب هاوس که در تاریخ ۳۱ ژانویه با ولادیمیر تنو، مدیرعامل رابین‌هود انجام داده شد.

اما ایلان ماسک در توئیتی پاسخ داده بود که پادکست کار چندان آسانی نیست و برای تهیه پادکست باید دو دهه کار فشرده حرفه‌ای خود را مرور کند و به همه یادداشت‌های قدیمی، ایمیل‌ها، متن و محتواهای قدیمی دسترسی پیدا کند.

ماسک آخرین بار سال ۲۰۱۹ درباره نوشتن کتاب صحبت کرده بود و گفته بود شاید داستان شروع کار حرفه‌ای‌اش، روزی ارزش تبدیل شدن به یک کتاب را داشته باشد؛ هرچند این کار ممکن است بین او و شرکت‌هایش کمی فاصله بیندازد.

 مشخص نیست نوشتن چنین کتابی برای ایلان ماسک به عنوان شخصی که مدیر عامل شرکت‌های بزرگی چون تسلا موتورز، پی‌پال و اسپیس‌اکس و بزرگ‌ترین کارآفرین فعلی دنیا است چقدر زمان خواهد برد. خود او گفته انتظار دارد تا چند سال آینده هم‌چنان مدیر عامل تسلا باقی بماند هرچند به داشتن کمی وقت آزاد هم نیاز دارد.

کارآفرین ۴۹ ساله متولد افریقای جنوبی حالا ثروتمندترین فرد در جهان است و گفته شده که بین  80 تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کند و ۶ ساعت هم در شب می‌خوابد.

زندگی‌نامه‌ای به قلم خود ایلان ماسک اولین کتاب درباره سیر کاری او نخواهد بود. پیش از این اشلی ونس، روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۵ کتابی درباره او تحت عنوان «ایلان ماسک، تسلا، اسپیس‌اکس و فتح آینده رویایی» منتشر کرد. ونس برای نوشتن این کتاب به مدت یک سال ماسک را تحت نظر داشته تا از سبک و روش زندگی‌ او سر دربیاورد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY