بازآفرینی یکی از داستان‌های مثنوی مولانا برای کودکان
بازديد : iconدسته: ادبیات

«پهلوان سوزن» اثر مرتضی حاتمی از سوی انتشارات آفرینش ادب برای کودکان منتشر شد.

مرتضی حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثارش گفت: «پهلوان سوزن» عنوان تازه‌ترین کتاب من است که به تازگی از سوی انتشارات آفرینش ادب برای کودکان منتشر شده و بازآفرینی یکی از حکایت‌های مثنوی مولوی برای کودکان است.

وی افزود: این کتاب که  با تصویرگری الهه بیننده منتشر شده، حکایت شیر بی‌یال و کوپال مثنوی است که با پرداختی تازه و بهره‌گیری از زبان مناسب با برجسته کردن عنصر طنز، درک مفهوم را راحت‌تر کرده و لذت ادبی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

حاتمی با اشاره به اهمیت بازآفرینی آثار ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان گفت: ادبیات کلاسیک نظم و نثر میراث مکتوب و هویت ملی ما ایرانی‌هاست و هویتی تاریخی ارزشمند که آیینه‌ای تمام نما از فرهنگ و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری نیاکان ماست. این میراث به عنوان سرمایه‌ای ملی به همه مردم تعلق دارد و همه از آن به عنوان بخش بزرگی از فرهنگ ملی بهره می‌برند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات کلاسیک برای جوامع هدف گفت: یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم و دانش و علوم و ارزش‌های انسانی و درس‌های تربیتی در گذشته، بازآفرینی و بازنویسی از ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان است.

نویسنده مجموعه داستان «بیمارستانی در باغچه» افزود: بازآفرینی از حکایت‌های ادبیات کلاسیک، نقشی آموزنده و تربیتی برای جوامع هدف دارد و در التذاذ ادبی در کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است و باید دقت و کارشناسی لازم در انتخاب حکایت‌ها برای بازآفرینی، صورت پذیرد.

وی افزود: همه اهالی قلم در معرفی میراث مکتوب ملی به نسل‌های آینده با بازنویسی و بازآفرینی از حکایت‌های ادبیات کلاسیک مسئولند و وظیفه دارند میراث‌دار این گنج‌های معنوی باشند.

انتشارات آفرینش ادب، کتاب «پهلوان سوزن» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲هزارتومان در ۱۲ صفحه برای کودکان منتشر کرده است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY