تاثیر کتابخوانی برای کودکان در تقویت مهارت‌های ریاضی آن‌ها در بزرگسالی
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که خواندن کتاب برای کودکان مهارت‌های آن‌ها را در زبان و ریاضیات در بزرگسالی افزایش می‌دهد.

ایبنا به نقل از خبرگزاری آناتولی: نتایج یک مطالعه جدید آلمانی نشان می‌دهد که توجه والدین به آموزش کودکانشان در سنین آغازین کودکی در افزایش مهارت‌های زبانی و ریاضی آن‌ها در دوره نوجوانی نقش مهمی دارد.

 این تحقیق را پژوهشگران دانشگاه بامبرگ آلمان بر روی ۲۲۹ کودک آلمانی انجام دادند و مهارت‌های خواندن، نوشتن وریاضیات را نزد این کودکان سال به سال از دوره پیش‌دبستانی تا سنین ۱۲ و ۱۳ سالگی مورد امتحان و آزمایش قرار دادند.

پژوهشگران آلمانی دریافتند که کودکانی که در سال‌های پیش از رفتن به مدرسه از آموزش خانگی بهره برده‌اند و والدینشان به طور منظم برایشان کتاب می‌خوانند و درباره کتاب‌ها نیز با آن‌ها گفتگو می‌کننند به ویژه در مهارات‌هایی چون خواندن، نوشتن، ریاضیات و زبان، نسبت به دیگر همسالان خود نتایج بهتری در سنین نوجوانی و دوره دبیرستان به دست می‌آورند.

دکتر سیمون لیهرل، مدیر این گروه تحقیقاتی با تاکید بر اهمیت داشتن کتاب در منزل و خواندن آن‌ها برای کودکان نیز گفت که مهارت‌های زبانی زودهنگام تنها به بهبود سطح خواندن و سواد کودکان منجر نمی‌شود بلکه به تقویت مهارت‌های ریاضی‌ها آن‌ها در بزرگسالی نیز کمک می‌کند و در مقابل نیز کودکانی که والدینشان با آن‌ها ریاضیات تمرین می‌کرده‌اند در بزرگسالی مهارت‌‌های زبانی بهتری از خود نشان می‌دهند.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY