تداوم بحران کرونا و ابهام در سرنوشت جشنواره فیلم برلین
بازديد : iconدسته: سینما

با ادامه بحران شیوع کرونا در آلمان، احتمال به تعویق افتادن هفتادویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قوت گرفت.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، شایعاتی درباره احتمال به تعویق افتادن جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۱ به گوش می‌رسد.

متولیان این جشنواره معتبر سینمایی که هفتادویکمین دوره آن قرار بود از ۱۱ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ (۲۳ بهمن تا ۳ اسفند ۹۹) به صورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و برخط برگزار شود، در گفت‌وگو با ددلاین گفتند که وضعیت کرونا را به دقت تحت نظر گرفته اند. فعلا در حال بررسی امکان برگزاری جشنواره در ماه فوریه و گزینه‌های جایگزین هستند. اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌ریزی نسخه ۲۰۲۱ این رویداد، در اسرع وقت اعلام می‌شود.

لحن متولیان جشنواره برلین نسبت به چند هفته پیش که با اطمینان کامل گفتند هنوز برای فکر کردن به لغو این رویداد خیلی زود است و برنامه دارند با وجود کرونا این جشنواره را حضوری و البته محدود برگزار کنند، زمین تا آسمان فرق کرده است.

کرونا در آلمان همچنان می‌تازد و نرخ ابتلا و تلفات تصاعدی است. این بیماری ویروسی مرگبار روز گذشته تنها در۲۴ ساعت جان ۵۴۲ نفر را گرفت. سینماها در آلمان دست‌کم تا ۱۰ ژانویه (۲۱ دی ۹۹) تعطیل هستند و آنگلا مرکل صدراعظم این کشور اروپایی نیز در جدیدترین سخنرانی خود خواستار وضع مقررات کرونایی سختگیرانه‌تری شد.   

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر  ۷۱ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت. 


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY