جین اوستین؛ نویسنده ای فقیر اما با استعداد
بازديد : iconدسته: ادبیات

علی رغم اینکه جین اوستین فقط۴۲ سال زندگی کرد اما آثار متعددی نوشت که بارها منتشر شده و یا به نمایش درآمده است. ولی درآمد اوستین در آن دوران بسیار کمتر از دیگران بوده.

مجله آزما: براساس اسنادی که در تاریخ ۲ اوت توسط بانک انگلیس منتشر شد، چاپ اول سومین رمان او ظرف شش ماه از تاریخ انتشار به فروش می رسد، اما فقط ۳۱۰ پوند یا ۲۶٫۷۵۹ دلار با نرخ ارز امروز عاید جین اوستین می شود در حالی که «ماریا اجورث» نویسنده هم عصر او ۲٫۱۰۰ پوند از بابت کتابش دریافت می کند. اوستین از کتاب «عقل و احساس» نیز فقط ۱۴۰ پوند به دست آورد.

این تحقیق فرصتی جالب برای درک چگونگی ارزش آستین در زمان خود ارائه می دهد، اما توضیح نمی دهد که چرا درآن زمان چنین مبلغ کمی به او پرداخت می شده. روزنامه «فایننشال تایمز» (Financial Times) خاطرنشان می کند که حتی در مقایسه با نویسندگان مدرن انگلیسی نیز، که تمام وقت روی داستان های خود کار می کنند، درآمد اوستین کم بوداو در تمام طول زندگی خود حدود ۴۵۰۰ پوند درآمد داشت در حالی که متوسط درآمد نویسندگان در آن زمان ۳۷۰۰ پوند در سال بوده است.

جین اوستین نویسنده ای فقیر و با استعداد بود که هرچند در تهی دستی  و در خانه ای فقیرانه زندگی می کرد اما می توانست ثروتمندان را در اتاق های نشیمن مجلل خود تحت تاثیر قرار دهد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY