سرمایه‌گذاری در سینما باید با نظارت همراه باشد
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده

مجری اسبق برنامه سینمایی «هفت»، معتقد است: مسئولان سینمایی باید به ورود سرمایه‌گذاران نظارت کنند، چون سینمای ایران به آنان نیاز دارد.

مساله ورود پول‌های مشکوک به سینما چندی است مطرح شده است و هر از گاه شایعه فساد اقتصادی در هنر هفتم دامن برخی تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران فعال صنعت سینمای ایران را می‌گیرد. در میان اهالی سینما این بحث مطرح است که هنر هفتم در هر کشوری بی‌تردید نیازمند سرمایه‌گذاریست اما بررسی سلامت سرمایه هم مساله کم اهمیتی نیست. محمود گبرلو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا بیش از هر چیز بر اهمیت مساله نظارت بر سرمایه‌گذاری در سینما تاکید دارد.

وی درباره ورود سرمایه به سینما، اظهار داشت: بحث‌هایی که درباره ورود سرمایه‌گذار به سینما می‌شود از یک سری جریانات پشت پرده نشات گرفته که خیلی نمی‌توانیم تحلیل واقعی و منطبق با استدلال علمی از آن بدست بیاوریم.

وی افزود: امروز که مخاطب سینما آثار بی‌کیفیت و با تکنیک ضعیف را نمی‌پذیرد، نیاز است ما فیلم‌هایی با تکنیک قوی‌تر عرضه کنیم. طبیعتاً در این مسیر ورود سرمایه‌گذاران مختلف نعمتی برای سینمای ایران و کمک بزرگی برای جریان اقتصادی سینما است.

گبرلو ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که به طور طبیعی باید سازوکار نظارتی برای ورود سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد تا این امر منجر به فساد در سینما نشود.

مجری اسبق برنامه سینمایی «هفت»، هشدار داد: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد از ورود به سینما سوء استفاده کند و منافع اقتصادی خود را پشت پرده سینما پنهان کند، بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر فعالیت سرمایه گذاران توسط نهادهای ناظر بر سینمای ایران همانند سازمان سینمایی یا خانه سینما، افزود: با نظارت دقیق و درست، هیچ وقت سرمایه‌گذاری در سینما نمی‌تواند فسادآور باشد.گبرلو درست عمل نکردن سازوکار نظارتی با درنظر گرفتن منافع شخصی یا تشکیلاتی را آفتی بسیار خطرناک دانست.

این منتقد سینما با انتقاد از وضعیت موجود که «نه سیستمی وجود دارد و نه کسی درباره آن پاسخگو است»، افزود: همانگونه که ورود سرمایه‌گذاران سالم به سینما باعث رونق اقتصادی آن می‌شود، جلوگیری از ورود سرمایه گذاری که فسادآور است باعث می‌شود اهالی سینما نیز در سلامت باشند و در جامعه مورد تشویق و حمایت بیشتر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به شایعاتی که مطرح شده، ما نمی توانیم قضاوت درستی داشته باشیم. من هنوز در میزگردی استدلال درست و منطقی ندیده و نشنیده‌ام. هر کدام بر اساس نظر و سلیقه خودشان خبری را منتشر و شایعه ای را پخش می کنند.

گبرلو افزود: متاسفانه مشکل بزرگی که وجود دارد این است که برنامه های تلویزیونی با اینکه می‌توانند به حل مسائل سینما و نیز سلامت اقتصاد در سینما کمک کنند، به جای اینکه این مباحث را به صورت جدی و بی‌طرفانه به بحث بگذارند، با موضع وارد می‌شوند و رسما اعلام می‌کنند که فساد در سینمای ایران وجود دارد.

این مجری تلویزیون و کارشناس سینما با تاکید بر اهمیت ورود سرمایه‌گذاران به سینما خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذار در سینما باعث رونق اقتصاد آن می‌شود. ما نباید مانع آن شویم. از سوی دیگر باید آنهایی که نظارت بر سینما را بر عهده دارند مراقبت کنند که فساد وارد اقتصاد سینمای ایران نشود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در این مواقع باید مواضع رسمی را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: سینما در طول تاریخ و در همه جای دنیا به سرمایه‌گذاری اقتصادی وابسته است. معتقدم سینما هنر و اقتصاد، هر دو با هم است. حضور سرمایه‌گذاران ضمن رونق تولیدات با کیفیت در سینما، باعث رونق اقتصادی صنوف سینما نیز می شود.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY