شماره نوروزی آزما منتشر شد …
بازديد : iconدسته: اخبار

شماره نوروزی آزما منتشر شد…

 

الواح ایرانی گروگان در دانشگاه شیکاگو

 

دکتر عبدالمجید ارفعی باستان شناس و متخصص خوانش خط میخی و مترجم لوح حقوق بشر کوروش در گفتگویی مفصل با آزما از صدها لوح گلی به دست آمده در پاسارگاد می گوید و این که این الواح ایرانی بیش از هفتاد سال است در دانشگاه شیکاگوگروگان مانده است.

 

این گفتگو در آخرین شماره ماهنامه فرهنگی آزما که روز دوشنبه در کتابفروشی ها و دکه های مطبوعاتی در دسترس علاقه مندان است منتشر شده.

 

در این شماره آزما گفتگویی با علی بلوک باشی در مورد فرهنگ و سنت های ایرانی و نقش آن ها در عبور ایران از بحران ها و نیز گفتگویی با دکتر منصوره اتحادیه تاریخ پژوه در مورد فرهنگ و سیاست و ناهمگونی تفکر در اندیشه سیاسی چاپ شده است.

 

در پرونده این شماره آزما مسئله بحران های سیاسی مورد بررسی قرار گرفته و گفتگویی با دکتر فریدون مجلسی نویسنده و مرد سیاست با عنوان «بحران ها و سیاست بدون پشتوانه فرهنگی» را می خوانیم و جز این ها نگاهی به کتاب پرنس هری شاهزاده کنار کشیده از دربار بریتانیا پرنس هری در این کتاب که با عنوان «یدکی» احیرا منتشر شده و رکورد فروش را شکسته اسراری در مورد مرگ مادرش پرنس دایانا و روابط او و پدرش پادشاه چارلز و … را می خوانید. شعر قصه، بررسی مشکلات تاتر و .. از دیگر مطالب شماره نوروزی ماهنامه فرهنگی آزما است یکی از مطالب خواندنی این شماره آزما تحلیلی است بر شعر شاعر معاصر زنده یاد حسین منزوی به قلم دکتر عالیه یوسف فام.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY