عمر کوتاه طرح رده‌بندی سنی فیلم‌ها در سازمان سینمایی
بازديد : iconدسته: سینما

روابط عمومی سازمان سینمایی از ابطال دستورالعمل «رده‌بندی سنی فیلم‌ها» و ایجاد طرح جدید در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی درباره موضوع طرح شده از سوی کارشناس برنامه تلویزیونی «هفت» مبنی‌ بر توقف طرح رده‌بندی سنی فیلم‌ها در سینماها، گفت: دادستانی کل کشور درخواست ابطال دستورالعمل رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به دیوان عدالت اداری داده است و دیوان هم دستور توقف اجرای آن را صادر کرده است.

مسعود نجفی افزود: این همان دستورالعملی است که در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شده بود اما در شهریورماه سال جاری پیش‌نویس جدیدی منتشر شد که هنوز نهایی و ابلاغ نشده و در حال حاضر مبنای عمل سازمان سینمایی است.

در پیش‌نویس آیین‌نامه رده‌بندی سنی فیلم‌ها نیز آمده است: پیشگیری از هرگونه آسیب به کودکان، نوجوانان و جوانان بر اساس موازین تربیتی، اخلاقی و باورهای اجتماعی، به عنوان ضرورت صنعت تصویر شناخته می‌شود، اهمیت این موضوع بدان خاطر است که گاه نمایش رفتار و گفتار شخصیت‌های منفی و یا رخدادهایی که متضمن خشونت، ترس و مضامین مشابه هستند، برای برخی گروه‌های سنی نامناسب است و از این‌رو اطلاع‌رسانی، طبقه‌بندی آثار و توصیه‌های آگاهی بخش با انواع روش‌ها ضروری به شمار می‌رود.

نظام رده‌بندی سنی فیلم‌ها، معیار مناسبی برای خوب یا بد بودن محتوای آثار نبوده و صرفا هدایتگر مخاطبان در تشخیص مطابقت آثار با موازین تربیتی و روحی روانی است. به همین منظور شیوه‌نامه رده‌بندی سنی آثار سینمایی به استناد بندهای ۱۱ و ۱۳ آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید و ویدیو و صدور پروانه نمایش آنها با اصلاحات انجام شده مصوب ۱۳۸۲ هیات وزیران ابلاغ  شده است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY