نویسنده شاهزاده و گدا در این عمارت بزرگ از دنیا رفت
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده

مارک تواین سال‌های انتهای عمرش را تا سال ۱۹۱۰ در این خانه بزرگ واقع در ایالت کنیتکت گذراند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت هاب، خبر خوب برای طرفداران ثروتمند داستان‌‌های مارک تواین این است که عمارت بزرگ محل مرگ این نویسنده آمریکایی برای فروش به مزایده گذاشته شده است. مارک تواین سال‌های انتهای عمرش را تا سال ۱۹۱۰ در این خانه بزرگ واقع در ایالت کنیتکت گذراند.
 
سمیوئل لنگهورن کلمنز مشور به مارک تواین  نویسنده و طنزپرداز آمریکایی شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین (۱۸۸۵) و ماجراهای تام سایر (۱۸۷۶) است. گفته می‌شود تواین زندگی‌‌نامه‌اش را در این عمارت با نام استورمفلد یا مرزعه طوفان نوشته است. او این خودزندگی‌نامه را در دههٔ آخر عمر خویش نوشته و خواسته بود که تا یک قرن پس از مرگش انتشار نیابد.
 
در سال ۲۰۱۰ پس از گذشت این مدت دانشگاه برکلی کالیفرنیا اولین جلد این خودزندگی‌نامه را منتشر کرد. فروش کتاب از انتظار ناشر آن بسیار فراتر رفت و تا نوامبر ۲۰۱۰، در آمریکا ۲۷۵۰۰۰ نسخه از آن فروخته شد. بخش اعظم کتاب را تواین در چهار سال آخر عمر خود به تندنویسش دیکته کرده بود. مارک تواین در زمان حیاتش طی یک مصاحبه‌ با روزنامه نیویورک تایمز این خانه را رویایی و پر از صلح و آرامش توصیف کرده بود.
 


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY