نویسندگان سیاهپوست بریتانیا: صنعت نشر کشور سفید است
بازديد : iconدسته: ادبیات

انجمن نویسندگان سیاهپوست خواستار تغییرات گسترده در صنعت نشر بریتانیا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، بیش از ۱۰۰ نویسنده از جمله برناردین اواریستو برنده جایزه بوکر، بنجامین زفانیا و مالوری بلکمن از تمام خانه‌های نشر بزرگ بریتانیا خواسته‌اند تغییرات گسترده‌ای اعمال کنند تا باعث شود این صنعت که تا حدود زیادی سفیدپوست است، در تمام درجات از شمول و تنوع بیشتری برخوردار شود.

در حالی که نویسندگان سیاهپوست به خاطر اعتراض‌ها و حمایت از جنبش «زندگی سیاهپوستان مهم است» بعد از کشته شدن جورج فلوید در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، انجمن نویسندگان سیاهپوست که نماینده تعدادی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان و شاعران بریتانیاست، یک نامه سرگشاده نوشته و گفته ناشران بریتانیایی بدون اینکه به نابرابری‌های نژادی خود رسیدگی کنند، دارند دم از آگاهی نسبت به این مسئله می‌زنند.

تعدادی از افرادی که نامه را امضا کردند تجربه‌های خود از تبعیض نژادی را به اشتراک گذاشتند که شامل درخواست ویراستارها برای اضافه کردن شخصیت سفیدپوست یا نژادپرست به کتاب‌ها و دریافت پول کمتر نسبت به سفیدپوستان معاصر می‌شدند.

این نامه به پنج ناشر بزرگ بریتانیا یعنی پنگوئن رندوم هاوس، سایمون اند شوستر، هچت، هارپر کالینز و مک‌میلان فرستاده شده است.

انجمن نویسندگان سیاهپوست از ناشران خواسته است داده‌های بیشتری درباره نویسندگان سیاهپوست به اشتراک بگذارند که شامل این می‌شود که چه تعدادی از آن‌ها از پروسه ارسال آثار برای رسیدن به انتشار عبور می‌کنند و میزان پیش پرداختی که دریافت می‌کنند چقدر است. این انجمن همچنین خواستار این شده که ناشران و ویراستاران سیاهپوست بیشتری استخدام کنند که استعدادهای جدید کشف کنند و همچنین کارمندان سیاهپوست بیشتری در بخش‌های بازاریابی، روابط عمومی و تصویرگری داشته باشند.

در این نامه آمده: «یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌های انجام شده توسط نویسندگان سیاهپوست که کارشان را با شهرت بالا آغاز نمی‌کنند از ناشران این است که کتاب‌های ما هم توسط ویراستاران و هم توسط بخش‌های بازاریابی به خوبی درک نمی‌شوند.»

نامه همچنین به کمبود حضور سیاهپوستان در هیات مدیره خانه‌های نشر بزرگ اشاره می‌کند و می‌گوید: «در سال ۲۰۲۰ این غیرقابل قبول و همچنین غیرقابل دوام در دنیای مدرن است. ما از ناشران می‌خواهیم به سرعت به این مسئله رسیدگی کنند.»

امضای ۱۱۸ نویسنده رنگین پوست در زیر این نامه دیده می‌شود.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY