واژه تی شرت اختراع آکسفورد بود یا نویسنده گتسبی بزرگ؟
بازديد : iconدسته: ادبیات

تی شرت نوعی لباس معمولاً بدون یقه و دکمه دارای آستین‌های کوتاهی هستند که در چند دهه گذشته وارد فرهنگ لغات اکثر کشورهای جهان شده است و این عبارت به یک عبارت جهانی تبدیل شده است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، تی شرت نوعی لباس معمولاً بدون یقه و دکمه دارای آستین‌های کوتاهی هستند که در چند دهه گذشته وارد فرهنگ لغات اکثر کشورهای جهان شده است و این عبارت به یک عبارت جهانی تبدیل شده است.
 

تی شرت در فرهنگ لغات دانشگاه آکسفورد به معنی لباس چاپ شده استفاده شد ولی بعدها با عنوان لباس گشاد و راحتی معنی شد. جالب است بدانید این عبارت اولین بار در سال ۱۹۲۰ میلادی در رمان این سمت بهشت نوشته اف. اسکات فیتز جرالد استفاده شد. در بخشی از این رمان این گونه نوشته شده است:
 
در روزهای ابتدایی ماه سپتامبر، «آموری» شش لباس زیر تابستانی، شش لباس زیر زمستانی و یک عرق‌گیر تی شرت، یک اورکت زمستانی و یک لباس کشبافت تهیه کرد. او برای نیوانگلند سرزمین مدارس اینها را تدارک دیده بود.
 
البته به طور حتم او لغتی اختراع نکرد و تنها کاری که کرد این بود که از شکل و ظاهر اینگونه لباس‌ها از کلمه تی شرت استفاده کرد. در آن زمان لباس‌های بدون لبه و پارچه‌های کشبافت مخصوص بچه‌های دبستانی منطقه نیوانگلند بود که اسم خاصی نداشت.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY