کتاب امانی پس از ۵۷ سال به کتابخانه مبدا بازگشت
بازديد : iconدسته: اخبار

 ایرنا- یک جلد کتاب شعر پس از ۵۷ سال دیرکرد سرانجام به کتابخانه میدلزبرو در انگلیس تحویل داده شد.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از بی‌بی‌سی انگلیسی، این کتاب امانت گرفته شده یک جلد از مجموعه شعر جریان مدفون (The Buried Stream) از جفری فیبر شاعر شناخته‌شده انگلیسی بود که به جای دسامبر سال ۱۹۶۲ این هفته در جعبه کتابهای برگشتی کتابخانه میدلزبرو پیدا شد.

هویت عضوی که این کتاب را امانت گرفته بود، مشخص نیست. با این حال به گفته متولیان کتابخانه میدلزبرو، این کتاب با وجود بیش از نیم‌قرن دیرکرد همچنان دست‌نخورده و سالم است.

جریمه نقدی چنین دیرکردی بیش از ۵۰۰ پوند است اما در دوره همه‌گیری کرونا دریافت جریمه‌ در این کتابخانه انگلیسی به حال تعلیق درآمده بنابراین کتاب بدون چون و چرا به بخش کتابهای مرجع کتابخانه مرجع منتقل خواهد شد.   

مرداد ماه امسال یک جلد کتاب دریانوردی در اَلَک (To Sea in a Sieve)  نوشته پیتر بول که در سال ۱۹۸۳ از کتابخانه‌ای در اسکاتلند به امانت گرفته شده بود، پس از ۳۷ سال به کتابخانه‌ای در انگلیس تحویل داده شد.

سال گذشته نیز در اتفاقی مشابه کتابخانه لوزتافت شهر سافک از طریق پست یک کتاب دریافت کرد که در سال ۱۹۶۷ به امانت گرفته شده بود. به همراه این کتاب یک نامه عذرخواهی و چکی به مبلغ ۱۰۰ پوند به عنوان جریمه دیرکرد ارسال شده بود.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY