آمازون کانادایی هم گرفتار چالش کروناست/آینده مبهم بازار کتاب در جهان
بازديد : iconدسته: اخبار

مسئولان بزرگترین فروشگاه کتاب کانادا می‌گویند در سه ماه گذشته با خسارت قابل توجهی روبرو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب ایندیگو (indigo) کشور کانادا در نوع خود بزرگترین در این کشور است و به نوعی می‌توان آن را آمازون این کشور خطاب کرد ولی مسئولان آن می‌گویند که در سه ماه گذشته با خسارت قابل توجهی روبرو شده‌اند.

اولین فروشگاه ایندیگو توسط رایسمن در سال ۱۹۹۷ در اونتاریو کانادا افتتاح شد. این فروشگاه در سال ۲۰۱۷ نزدیک به یک میلیارد دلار کانادا فروش داشت که در سال ۲۰۱۸ ۶۰ میلیون دلار به آن اضافه شد ولی مسئولان این فروشگاه کتاب می‌گویند که در سال جدید به خاطر کرونا با رکود زیادی روبرو هستند.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط این فروشگاه از سپتامبر سال جاری تا کنون به خاطر کاهش فروش کتاب بیش از ۱۷ میلیون دلار نسبت به دوره یک سال قبل خسارت دیده است. «هیتر رایسمن» مدیر فعلی فروشگاه ایندیگو می‌گوید مثل سایر همکارانش در سراسر جهان با چالش کرونا و رکود بازار کتاب روبرو است. وی می‌گوید: در طول هشت ماه گذشته تیم ایندیگو تلاش زیادی برای برون‌رفت از بحران کرده است ولی تا کنون کرونا بر آنها پیروز شده است.

به گفته رایسمن فروشگاه کتاب کانادایی برای غلبه بر بحران رکود کتاب در دوران شیوع کرونا راه‌های زیادی را امتحان کرده است که از جمله آن ورود به حوزه سرگرمی و تولید اسباب‌بازی برای کودکان بوده است. راه دیگر راه‌اندازی سرویس دسترسی آسان به کتاب موسوم به «کلیک اند کالکت» یا همان سرویس آنلاین خرید کتاب است.

مسئولان ایندیگو می‌گویند با وجود چنین راهکارهایی هنوز نتوانسته‌اند از بحران کنونی خارج شوند و به نظر می‌رسد وضعیت آینده نیز چالش دیگری برای آنها باشد. رایسمن اعتقاد دارد بیشترین چیزی که برای کتابفروشان تهدید محسوب می‌شود، آینده مبهم بازار کتاب در سراسر جهان است که هنوز بسیاری از ناشران با آن درگیر هستند.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY