آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته کتاب صوتی گوش می‌کنند
بازديد : iconدسته: اخبار

فروش کتاب صوتی در ایالات متحده تنها در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱٫۲میلیارد دلار بوده است که این رقم ۱۶ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایبوک فرندلی، فروش کتاب صوتی در ایالات متحده تنها در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱٫۲  میلیارد دلار بوده است که این رقم ۱۶ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

طبق نتایج منتشر شده از نظرسنجی فروش سالانه انجمن ناشران صوتی (APA) ، آمریکایی ها با ادامه روند هشت ساله رشد درآمد دو رقمی، بیش از هر زمان دیگری به شنیدن کتاب‌های صوتی علاقه نشان می‌دهند.

کریس لینچ، رئیس مشترک کمیته تحقیقات APA می‌گوید: هشت سال روند رو به رشد فروش کتاب‌های صوتی پدیده‌ای خارق‌العاده است که همین امر موجب انگیزه بیشتر ناشران برای تولید این کتاب‌ها شده است. تحقیقات نشان داده است که تعداد عناوین کتاب‌های صوتی گوش داده شده در آمریکا نیز افزایش یافته است.

موسسه تحقیقاتی ادیسون وابسته به دولت آمریکا نیز اخیراً تحقیقات میدانی انجام داده بود و نتیجه این تحقیقات نشان می‌داد که تعداد عناوین کتاب صوتی گوش داده شده توسط کاربران آمریکایی از ۱٫۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به میزان عجیب ۸٫۱ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به گفته این موسسه آمارهای مربوط به قشر سنی علاقمند به کتاب‌ صوتی نشان می‌دهد بیشتر نسل جوان و نوجوان علاقه به کتاب صوتی نشان می‌دهند و تعداد اندکی از این آمار مربوط به سنین کمتر از ۴۵سال است. کیفیت صداهای کتاب صوتی نیز در بالا رفتن علاقه به این کتاب‌ها تاثیرگذار بوده است. طبق آمارها معلوم شده است که کتاب‌های صوتی تولید شده با صدای سلبریتی‌ها و مشاهیر بسیار بیشتر از صدای خود نویسندگان طرفدار دارد.

بر اساس یافته‌های مرکز ادیسون بیشتر کتاب‌های مستند و داستان که با صدای هنرپیشگان و بازیگران و کلاً افراد مشهور تهیه می‌شود نسبت به بقیه کتاب‌ها از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. معلوم شده است که در بین ژانرهای داستانی بیشتر کتاب‌های صوتی تریلر طرفدار دارند.

آخرین آمارهای منتشر شده در کشور آمریکا نشان می‌دهد حدود ۶۰درصد از جوانان زیر ۴۵سال حداقل یک دستگاه هوشمند برای گوش دادن به کتاب صوتی در اختیار دارند.
 


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY