ابداع دستگاهی برای اسکن کتاب در یک دقیقه
بازديد : iconدسته: اخبار

پژوهشگران ژاپنی دستگاهی ابداع کرده‌اند که در عرض یک دقیقه از کتابی ۲۵۰ صفحه‌ای اسکن می‌گیرد.


ایرنا- به گزارش روز  دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی زد.ام.ای ساینس/ ZME Science، اگر تاکنون به تهیه رونوشت از یک کتاب اقدام کرده باشید می‌دانید که چه کار سختی است و چه چالش‌هایی دارد، انجام آن وقت زیادی می‌برد و احتمال بروز خطا و اشتباه نیز بسیار بالاست. حال محققان دستگاهی ساخته‌اند که تمام این مشکلات را حل کرده و می‌تواند تنها در یک دقیقه بیش از ۲۵۰ صفحه را اسکن کند.

این دستگاه که BFS-Auto نام دارد، توسط پژوهشگران آزمایش ایشیکاوا اوکوی دانشگاه توکیو ساخته شده و می‌تواند ظرف یک یا دو دقیقه یک کتاب کامل را اسکن کند. با استفاده از این دستگاه می‌توان ظرف یک هفته تمام کتاب های یک کتابخانه کوچک را دیجیتال‌سازی کرد. کافیست کتاب ها را داخل اسکنر قرار دهید، باقی مراحل به صورت خودکار توسط ماشین انجام می‌شود. این دستگاه با استفاده از یک سیستم تورق خودکار صفحات را با سرعت بالا ورق زده، از آنها اسکن بی‌درنگ (real-time) می‌گیرد و در پایان کار تصاویر را به اسنادی با قابلیت جست‌وجو تبدیل می‌کند.

با استفاده از اسکنر BFS-Auto به راحتی می‌توان کتاب ها را با سرعت و کیفیت بالا دیجیتال‌سازی کرد. بعلاوه از آنجایی که این اسکنر رونوشت دیجیتال را در قالب سند ذخیره می‌کند و نه عکس، امکان جستجو در داخل متن نیز برای کاربران فراهم می‌شود. این دستگاه پیشرفته همچنین به فناوری لازم برای ترمیم عکس‌هایی که معمولا به دلیل تابدار یا موج‌دار بودن صفحات تار می‌شوند نیز مجهز است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY