اتحاد بین سرمایه‌گذاران و فیلمسازان آینده سینما را تضمین می‌کند
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده

شتهیه‌کننده فیلم «سرکوب» با اشاره به اینکه همه سرمایه‌گذاران را نباید به یک چشم نگاه کرد، گفت: اتحاد بین سرمایه‌گذاران و فیلمسازان آینده سینمای ما را تضمین می‌کند، بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند از افراد متخصص و کارآمد مشاوره گرفته و با راهنمایی آنان در تولید آثار ارزشمند مشارکت کنند.

ایرنا: حبیب اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره ورود سرمایه به سینما، اظهار داشت: این موضوع را نمی‌توان به چشم تهدید نگاه کرد چرا که افرادی هزینه فیلم‌هایی که در همه این سال‌ها ساخته شده است، تامین کرده‌اند. آنان با خودشان به سینما سرمایه آوردند و پس از مدتی تغییر سمت کاری دادند و در مشاغل مختلف این حوزه فعال شدند. 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و بالا رفتن هزینه تولید فیلم، به ورود سرمایه‌گذاران نیازمندیم، افزود: در گذشته ارگان های دولتی مانند فارابی یا برخی بانک‌ها برای ساخت فیلم وام‌هایی می‌دادند یا در تولید مشارکت می کردند که البته این کمک‌ها هم تقریبا قطع شده است. 

این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه باید تعریف کنیم که پول کثیف و سرمایه مشکوک چیست؟ ادامه داد: چه اشکال دارد که برای آن دسته از فیلم‌های خوب اجتماعی که هزینه ساخت بالایی دارند، سرمایه‌گذارانی دیگر وارد این حرفه شوند؟

اسماعیلی با اشاره به طرح برخی ادعاها، تصریح کرد: سرمایه برخی افراد حاصل از تخلف است و سوابقی نیز دارند. قوه مقننه از طریق قانون گذاری، قوه مجریه با اجرای قانون و قوه قضاییه از طریق رسیدگی به تخلفات این مساله را بررسی می‌کنند و در نتیجه فرد سالم و خطاکار شناسایی می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما افزود: اشکالی ندارد که سرمایه‌گذاران وارد حوزه سینما شوند چرا که تولید فیلم به عنوان یک کالای فرهنگی رونق گرفته و اقتصاد سینما فعال می شود؛ البته در این میان اشخاصی استثنا هستند که این حرفه را نمی‌شناسند یا می‌خواهند با هنرمندان عکس یادگاری بگیرند که در نتیجه هزینه‌های گزاف می‌کنند و شرایط اقتصادی سینما را بر هم می‌زنند. 

این بازیگر سینما گفت: باید میان کسانی که برای گرفتن عکس یادگاری در سینما سرمایه گذاری می کنند و افرادی که آمده اند در سینما بمانند و حرفه‌ای کار کنند، تفاوت قائل شویم. 

اسماعیلی عنوان کرد: اگر سرمایه افرادی در سینما براساس اعلام نهادهای مربوطه مشکلی ندارد نباید با طرح ادعاهای بدون سند حرمت آنان را خدشه دار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد بین سرمایه گذاران و فیلمسازان، آینده سینمای ما را حمایت می‌کند، افزود: همه سرمایه‌گذاران را نباید به یک چشم نگاه کرد. آنان هم نباید در این حوزه  روند تولید را دچار مشکل کرده و اقتصاد سینما را فلج کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از افراد متخصص و کارآمد مشاوره گرفته و با راهنمایی آنان در تولید آثار ارزشمند مشارکت کنند.

اسماعیلی گفت: اینکه سرمایه‌گذاران وارد سینما شوند و پولشان را در تولید فیلم به عنوان کالای فرهنگی هزینه کنند، به مراتب بهتر از آن است که این سرمایه به شکل های دیگری خرج شود. بسیاری هستند که سرمایه‌شان صرف مشاغل کاذب و نوسانات بازار می‌شود. نفس اینکه عده ای در فرهنگ هزینه کنند و زمینه ساز فرهنگ باشند، قابل احترام و شایسته است.

تهیه کننده فیلم سرکوب با اشاره به قانون‌مداری در برخورد با متخلفین اقتصادی، خاطرنشان کرد: قانون با صاحبان سرمایه‌های مشکوک برخورد می‌کند. ما نمی‌توانیم بگوییم هر کسی که وارد سینما می‌شود و می‌خواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، پول کثیف دارد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY