ارج نامه ای برای اصغر دادبه در شماره ۱۵۹ (آزما)
بازديد : iconدسته: اخبار

یکصد و پنجاه و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی آزما با پرونده ای ویژه گرامیداشت دکتر اصغر دادبه منتشر شد. در این پرونده با عنوان «دادبه، آفتابی که در حصار نمی گنجد» فراهم آمده است، دکتر مجید پویان، دکتر نصراله پورجوادی، دکتر سیروس شمیسا، حسن قریبی، دکتر جلال¬الدین کزازی، دکتر محمودرضا اسفندیار، خانم دکتر مهرانگیز اوحدی، همایون علیدوستی، شاپور پساوند، محمدکاظم بجنوردی و … شماری دیگر از اهل پژوهش و فرهنگ در مورد اندیشه ها، پژوهش ها و تألیفات ایشان مطالبی نوشته اند که روشنگر ابعاد اندیشگی این استاد فلسفه و ادبیات است.

همچنین دادبه در گفت‌وگویی با ماهرخ ابراهیم پور به شرح زندگی خود از کودکی تا امروز پرداخته که بسیار خواندنی است.


در این شماره آزما فصل جدیدی با عنوان ادبیات کودک و نوجوان به صفحات آزما افزوده شده که آغاز آن گفتگوی زهره نیلی با چند تن از پژوهشگران متخصص در عرصه ادبیات کودک و نظرات آن‌ها در مورد ادبیات کودک در ایران است.

دومین پرونده این شماره آزما با عنوان «اینترنت و فردای هنر». شامل گفتگوهایی است با محمدرضا اصلانی، دکتر ناصر فکوهی و دکتر قطب¬الدین صادقی درباره نقش اینترنت و فضای مجازی در زندگی اجتماعی انسان امروز و تأثیر آن در هنر.


ضمنا مطلبی با عنوان شاملو، «مردی با مدیوم های گوناگون» نوشته حسین تقوی در مورد فعالیت های مطبوعاتی احمد شاملو در این شماره آزما به چاپ رسیده.


در یکصد و پنجاه و نهمین شماره آزما مثل همیشه شعر، داستان و نقد را همراه با شعری از سیلیوا پلات می‌خوانید.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY