استاد فرشچیان در «فرزانگان فرهنگ»
بازديد : iconدسته: اخبار

برنامه «فرزانگان فرهنگ» با موضوع آیین گرامیداشت استاد محمود فرشچیان چهره نامدار هنر نگارگری ایران این هفته با دعوت از اعظم لطفی و اردشیر مجرد تاکستانی روایتگر بخشی از خاطرات این استاد می‌شود.

ایرنا نوشت: استاد محمود فرشچیان بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر، روح جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد تا استقلالی به این هنر بدهد که پیش از آن کمتر داشت. 

در فرزانگان فرهنگ این هفته اعظم لطفی استاد دانشگاه تهران به همراه اردشیرمجرد تاکستانی نگارگر ایرانی و شاگرد استاد به جنبه های هنری زندگی استاد فرشچیان می پردازند.

در این مجموعه برنامه استاد بهروز رضوی دارنده نشان درجه یک هنر، زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان را  روایت می کند و استاد فرشچیان نیز در این برنامه از خاطرات خود می گوید.

تهیه و تالیف این مجموعه برنامه بر عهده محمدحسینی باغسنگانی است و این برنامه روزهای سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود و در سراسر دنیا از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY