انصراف ناشران معتبر از حضور فیزیکی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
بازديد : iconدسته: اخبار

بعضی از ناشران معتبر بریتانیایی از جمله شعبه انتشارات پنگوئن در این کشور و همچنین انتشارات هارپرکالینز اعلام کردند که امسال در نسخه فیزیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، بعضی از ناشران معتبر بریتانیایی ازجمله شعبه انتشارات پنگوئن در این کشور و همچنین انتشارات هارپرکالینز اعلام کردند که امسال در نسخه فیزیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور نخواهند داشت. این انتشارات می‌گویند به‌خاطر خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا به این نمایشگاه نمی‌روند.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت دوباره در بیانیه‌ای اعلام کردند که این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد و به عبارتی نسخه مجازی نمایشگاه به صورت همزمان در کنار بخش فیزیکی فعالیت خواهد داشت.
 
نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته به‌طور رسمی در چهار روز بین ۱۴ تا ۱۸ اکتبر در شرایط خاص و تماما به‌صورت دیجیتال در حالی برگزار شد که با وجود استقبال گسترده ۳۰۰هزار کاربر از سایت نمایشگاه هنوز اطمینانی از آینده برگزاری این رویداد ادبی در فضای فیزیکی وجود ندارد.
 
مسئولان آلمانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که این نمایشگاه در سال جاری میلادی به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد که ناشران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه تنها با ثبت‌نام از قبل می‌‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند. امسال نمایشگاه در تاریخ ۲۰ – ۲۴ اکتبر برگزار خواهد شد که کشور کانادا مهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.
 
انتشارات پنگوئن و هارپرکالینز در حالی انصراف خود را از حضور فیزیکی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کردند که حدود ۷۰ ناشر از بریتانیا و ایرلند برای حضور در نسخه فیزیکی این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. انتشاراتی‌هایی مثل مک‌میلان، اشت، بلک فریدمن و بسیاری دیگر از ناشران بریتانیایی در رویداد ادبی کشور آلمان حضور خواهند داشت.
 
مسئولان آلمان اعلام کردند نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۲۱ تنها در سه سالن ۳و ۴و ۶ این نمایشگاه پذیرای شرکت‌کنندگان و ناشران از پیش ثبت‌نام‌شده خواهد بود. گفته می‌شود انتظار می‌رود امسال تنها دوسوم از شرکت‌کنندگان نمایشگاه سال ۲۰۱۹ به صورت حضوری در نمایشگاه حاضر شوند. قرار است امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از نرم‌‌افزار زوم (Zoom) برای برگزاری کنفرانس‌های مجازی استفاده شود.
 


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY