برنامه‌های امسال نمایشگاه کتاب کودک بولونیا/ یک خواهرخوانده ایتالیایی
بازديد : iconدسته: اخبار

قبلاً مسئولان نمایشگاه گفته بودند که به‌خاطر برگزاری فیزیکی با چند ماه تاخیر این نمایشگاه را برگزار خواهند کرد؛ ولی ظاهراً امسال هم به صورت کاملاً آنلاین برگزار خواهد شد. امسال دو نمایشگاه به‌طور همزمان به‌صورت خواهرخوانده در کنار هم برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب بولونیا سال گذشته به‌طور تمام‌دیجیتال برگزار شد و مسئولان این نمایشگاه سعی داشتند امسال به‌صورت تلفیقی برگزار کنند که آخرین تصمیم آنها مبنی بر دیجیتالی برگزارشدن در ماه ژوئن است. قبلاً مسئولان نمایشگاه گفته بودند که به‌خاطر برگزاری فیزیکی با چند ماه تاخیر این نمایشگاه را برگزار خواهند کرد؛ ولی ظاهراً امسال هم به‌صورت کاملاً آنلاین برگزار خواهد شد.
 
«النا پاسولی» رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در اظهاراتی گفته است که هرچند شرایط در زمان کنونی بسیار سخت است ولی نباید فراموش کرد در این زمان آموزش کودکان از هر زمان دیگری ضروری‌تر است. پیش از این پاسولی گفته بود پنجاه‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۱ با چند ماه تاخیر برگزار خواهد شد که البته هنوز فرمت آن به‌طور دقیق معلوم نیست.
 
نمایشگاه کتاب کودک بولونیا مهمترین رویداد بین‌المللی ادبیات حوزه کودک است که در سال‌های گذشته در فصل بهار برگزار می‌شد. در این نمایشگاه ناشران کتاب‌های کودک و شرکت‌های چندرسانه‌ای فعال در حوزه ادبیات کودک محصولات خود را ارائه می‌نمایند. حالا امسال دو نمایشگاه به‌طور همزمان به صورت خواهرخوانده در کنار هم برگزار خواهند شد.
 
برنامه جدید مسئولان ایتالیایی از برگزاری نمایشگاهی با عنوان بوک‌پلاس به ریاست جک توماس خبر می‌دهند که در کنار نمایشگاه اصلی با ریاست پاسولی برگزار خواهد شد. در واقع نمایشگاه یا برنامه جنبی به‌اضافه کتاب قرار است با همکاری اتحادیه ناشران کتاب ایتالیا (AIE) به عنوان خواهرخوانده نمایشگاه اصلی به عرضه محصولات جانبی و فرهنگی مثل ابزارهای رسانه‌ای و محصولات مربوط به حوزه کودک بپردازد.
 
برنامه بوک‌پلاس نمایشگاه کتاب بولونیا قرار است از ۱۴ تا ۱۷ ژوئن یک سری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آنلاین با موضوع کتاب‌های کودک و برنامه‌سازی برای این قشر از جامعه برگزار کند. یکی از برنامه‌های اعلام شده برپایی یک گالری مجازی از طراحی‌ها و نقاشی‌های مربوط به کتاب‌های مصور ادبیات کودک است که از هم‌اکنون تصویرگران مشهور ایتالیایی برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مسئولان نمایشگاه کتاب بولونیا کافه نویسندگان است که گفته می‌شود نویسندگان مشهور و نامزدهای نهایی در جوایز معتبر ادبی قرار است برای علاقمندان کتاب بخوانند و در یکی دیگر از برنامه‌ها به نام کافه مترجمان قرار است درباره کتاب‌های ترجمه‌شده کودک با تمرکز روی ادبیات روسی بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
 


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY