در شهر خبری از نمایشگاه مجازی کتاب نیست
بازديد : iconدسته: اخبار

روزهای پایانی نمایشگاه مجازی کتاب نزدیک است، اما هنوز در شهر تبلیغاتی از این نمایشگاه نمی‌بینیم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، روز چهارم نمایشگاه مجازی کتاب، نخستین روزی بود که همه بخش های این نمایشگاه منظم و دقیق کار خود را آغاز کردند. نمایشگاه مجازی کتاب پس از یک پایان هفته سخت و پرحاشیه توانست به اهدافی که پیشتر مطرح شده بودند، دست یابد و روند فروش کتاب نیز ترتیب درست خود را پیدا کرد.

با وجود این تلاش‌ها، هنوز تبلیغات شهری شروع نشده و همچنان در هیچ جای شهر پوستری از این برنامه به چشم نمی خورد و تبلیغات تلویزیونی نیز انجام نشده است.

تبادل فرهنگ غنی ایران و مکزیک، در پیام سفیر

گییرمو آلخاندرو پونته اوردوریکا، سفیر مکزیک در جمهوری اسلامی ایران در پیامی اختصاصی به نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، برگسترش روابط فرهنگی دو کشور ایران و مکزیک تاکید کرد و از حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار خرسندی کرد.

وی ضمن اشاره به سابقه ۱۲ ساله حضور مکزیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شرکت در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را که امسال به‌دلیل شیوع کرونا که در بستر فضای مجازی برگزار شده است را فرصتی مغتنم برای تبادل فرهنگ غنی دو کشور دانست. 

«گییرمو آلخاندرو پونته اوردوریکا» در پایان هدف از مشارکت مکزیک در این رویداد را کمک به گسترش روابط فرهنگی و دوستی با ایران مطرح کرد زیرا هر دو کشور مهد اقوامی با ریشه‌های اجدادی و فرهنگ‌های هزاران ساله هستند. همچنین او گفت‌وگوی میان دو فرهنگ را ضروری دانست از این جهت که می‌تواند به شناخت بیشتر آنها از یکدیگر کمک کند.

اطلاعات ناشران کامل نیست

اعتراض های مخاطبان، به نبود کتاب‌ها که باعث ارایه توضیحاتی از سوی خانه کتاب شده بود، این بار موجب شد اطلاعیه جدید این موسسه مربوط به ناشران باشد. در اطلاعیه ۲۴۷ خانه کتاب آمده است:

پیرو اطلاعیه شماره ۲۶  و با توجه به تماس‌های مکرر مردمی با مرکز پاسخگویی نمایشگاه مبنی بر در دسترس نبودن تعدادی از عناوین کتاب‌ها در ‌ نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از ناشران شرکت کننده درخواست می‌شود در صورت در اختیار داشتن نسخه چاپی کتاب‌ها، نسبت به درج اطلاعات و ویرایش موجودی کتاب‌ها در پنل خود اقدام کنند تا امکان دسترسی به کتاب های بیشتری برای علاقمندان و مردم عزیز کشورمان در  این‌نمایشگاه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، پس از لغو نمایشگاه کتاب تهران در فروردین امسال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود تا با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت که مجازی برگزار شد، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفته شد.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY