در نشست “مغز استخوان” چه گذشت؟
بازديد : iconدسته: سینما

نشست خبری فیلم‌ سینمایی “مغز استخوان” به کارگردانی حمیدرضا قربانی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با انتقاداتی که به موضوع فیلم و همچنین ممیزی هایی که به آثار زده می‌شود، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا قربانی کارگردان این اثر درباره ساخت و نگارش فیلمنامه این اثر گفت: بعد از چندین طرح به این اثر رسیدیم و فضا و موقعیت کاراکترها برای فیلم دومم، برایم بسیار مهم بود.

وی در پاسخ به سوالاتی که از شباهت فیلمش با برخی دیگر از آثار سینمایی حکایت داشت، پاسخ داد: قصه قابلیت‌ این را داشت که شبیه “مغزهای کوچک زنگ زده” شود اما سعی کردیم چیزهایی که نقاط مشترکی با آن فیلم داشت را حذف کنیم و نوید پورفرج بازی متفاوتی ارائه داد.

این کارگردان اضافه کرد: سینما زمانی موفق است که آینده کاراکترها برایش مهم باشد و برای تک تک شخصیت‌هایش داستان داشته باشد. علی زرنگار به تنهایی این متن را نوشته است و من تنها یک مشورت شخصی از آقای اصغر فرهادی گرفتم. نکته دیگر این است که این قصه به خوبی به هم مرتبط شده و اتفاقات سطحی نیستند.

علی زرنگار نویسنده این اثر نیز بعد از توضیحاتی درباره محتوای پزشکی، شرعی،حقوقی این داستان (طلاق، عده) بیان کرد: زمانی که این فیلمنامه نوشته شد درصد جواب دادن به این عمل کمتر بود ولی الان بیشتر شده است.

او افزود: من در میانه نوشتن فیلمنامه کار عجیبی کردم و یک نامه‌ نوشتم از طرف یک زن ۳۷ ساله و ماجرا را روایت کردم زیرا میخواستم استفتا بگیرم اما پاسخی دریافت نشد و به همین دلیل سعی کردم نکته‌ای در فیلم نباشد که ایراد به آن وارد شود.

وی درباره شرایط اکران فیلمها در جشنواره و پایان بندی فیلم هم گفت: زمانی ما معتقد بودیم که در صف‌های جشنواره می‌ایستیم تا فیلمها را بدون سانسور ببینیم اما امروزه نهادهایی هستند که تفکر و محصول را جهت دهی میکنند و این تاسف بر انگیز است و ممیزی‌ ها شرایط را سخت کرده است. در نتیجه پایان فیلم همان چیزی نیست که ما میخواستیم و فیلم در راهرو تمام میشود و ناگزیر شدیم این اتفاق بیفتد. 

زرنگار در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: قانونی وجود دارد به نام وجدان و در مقابل جان یک‌ انسان مطرح بود. فیلم ما آن چیزی است که روی پرده می بینید و دیگر موضوعات برداشت‌های مختلفی است که برای مخاطب وجود دارد.

پریناز ایزدیار بازیگر این اثر درباره نقش آفرینی اش توضیح داد: به شخصیت زن داستان حق می‌دهم و اگر هم جای بهار(کاراکتر فیلم) بودم برای نجات فرزندم هر کاری می‌کردم.

بهروز شعیبی دیگر بازیگر این اثر نیز بیان کرد: وقتی قرار می‌شود به عنوان بازیگر سر فیلمی بروم امنیت کاری برایم بسیار مهم است و در کنار آقای قربانی این اتفاق افتاد و نقش متفاوتی بود که مثل همیشه که کاراکتر های پریشان اند این بار شیک و مرتب بود.

حسین پورمحمدی تهیه کننده این اثر نیز بیان کرد: با توجه به بازخوردهایی که جشنواره دریافت خواهیم کرد اگر به نظرمان بیاید خوب است که زمان فیلم کمتر شود برای اکران عمومی این کار را خواهیم کرد.

این نشست یا حضور حسین پور محمدی (تهیه‌کننده)، علی زرنگار (نویسنده)، پریناز ایزدیار، بهروز شعیبی، نوید پورفرج، احمد ساعتچیان (بازیگران)، مرتضی قیدی (مدیر فیلمبرداری)، بابک میرزاخانی (آهنگساز)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه)، محمود دهقانی (طراح چهره پردازی)، علیرضا مجمع (منتقد) و با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY