رونمایی «نی‌زن کنار برنجزار»
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده

نگاهی به زندگی و شعر شیون فومنی

مراسم رونمایی کتاب «نی‌زن کنار برنجزار» (زندگی و شعر شیون فومنی) نوشته احمد ابومحبوب برگزار می‌شود.

ایسنا: بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد فرهنگی شیون فومنی، مراسم رونمایی و نقد و بررسی این‌ کتاب که درباره زندگی و شعر شاعر معاصر شیون فومنی است و به تازگی در نشر ثالث و با همکاری بنیاد شیون فومنی منتشر شده، پنج شنبه (۱۲ دی ماه) از  ساعت ۱۸ در کتابفروشی ثالث واقع درخیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸ برگزار می شود.

 بر اساس این اعلام، در این مراسم حافظ موسوی -شاعر و منتقد ادبی، عبدالحسین فرزاد – پژوهشگر، منتقد ادبی و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه – و  فرهاد طهماسبی – منتقد ادبی، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه – از ابعاد مختلف کتاب  «نی‌زن کنار برنجزار» را  نقد و بررسی می‌کنند.

احمد ابومحبوب متولد ۱۳۳۵ در تهران – استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر – ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷  به علت نارسایی کبد از دنیا رفت. او همچنین عضو هیات امنای بنیاد فرهنگی شیون فومنی بود و از او مقالات متعددی درباره شعر گیلکی و شعر فارسی شیون فومنی به یادگار مانده است.

 از آثار او به این کتاب‌ها می‌توان اشاره کرد: «دیوان رباعیات اوحدالدین کرمانی»، «ساخت زبان فارسی»، «کالبدشناسی نثر»،  «عروض و قافیه و نقد ادبی»، «یک حبه قند فارسی (۱۰ جلد)»، «فرهنگ چهارزبانه علوم اجتماعی» ، «در های و هوی باد»، «گهواره سبز افرا»، «کک کوهزاد»، «معروف کرخی» و «فمینیسم‌های ادبی». ابومحبوب همچنین مقاله‌های علمی بسیاری نوشته است.

کتاب «نی‌زن کنار برنجزار»  آخرین اثر شیون پژوهی این استاد مبرز دانشگاه درباره اشعار گیلکی و فارسی شیون فومنی است که از وی به یادگار مانده است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY