ساختار جدید فروش کتاب در سرویس نرم‌افزاری گوگل
بازديد : iconدسته: اخبار

به گفته مدیران گوگل در بیش از ۶۰کشور جهان قرار است میزان کمیسیون گوگل به ۷۰درصد از فروش کتاب‌های الکترونیک برسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودریدر، سرویس فروشگاه‌ نرم‌افزارهای موبایلی گوگل موسوم به گوگل‌پلی اعلام کرده است که درحال تغییر سیاست مربوط به تعیین کمیسیون از فروش کتاب‌های الکترونیک متعلق به ناشران و نویسندگان خودنشر است. به گفته مدیران گوگل در بیش از ۶۰کشور جهان قرار است میزان کمیسیون گوگل به ۷۰درصد از فروش کتاب‌های الکترونیک برسد.

گوگل سابقاً به خاطر ساختارهای ساده خود برای ورود کتاب‌های الکترونیک و فروش آنها از طریق سرویس خود امکان سوءاستفاده دزدان ادبی را فراهم می‌کرد ولی حالا مسئولان این موتور جستجو می‌گویند قصد دارد در ثبت‌نام از نویسندگان و ناشران سخت‌گیری بیشتری به خرج دهند.

البته به گفته گوگل این کمیسیون ۷۰درصدی برای ناشرانی است که اطلاعات خود را در سیستم این شرکت ثبت نکرده باشند و بخواهند آزاد کتاب‌های خود را بفروشند.

گوگل‌ سابق بر این با سرویس پابلیشر  امکانی برای انتشار و فروش کتاب از سوی ناشران و نویسندگان کوچک و گمنام فراهم می‌آورد که در سال ۲۰۱۵ به دلایلی تعطیل شده بود. شرکت گوگل اعلام کرده این سرویس به شکلی تازه کار خود را آغاز کرده است.

کتاب‌های الکترونیکی که در سرویس جدید گوگل برای فروش عرضه می‌شوند باید حاوی اطلاعات استاندارد مربوط به کتاب از جمله شابک (ISBN) باشند. کتاب‌های عرضه شده برای فروش در سرویس گوگل فعلاً تنها در صورت داشتن شرایط استاندارد تایید می‌شوند.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY