سوال و جواب‌هایی که باید قبل از خرید کتابخوان مطرح شوند
بازديد : iconدسته: اخبار

قبل از خرید یک کتابخوان الکترونیک حتماً پنج پرسش و پاسخ زیر را مطرح کنید تا از خرید خود اطمینان حاصل کنید.

ه گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، کتابخوان الکترونیکی وسیله ای برای مطالعه راحت و بدون خستگی چشم است. با استفاده از کتابخوان الکترونیکی می توانید صدها کتاب را همیشه با خود حمل کرده و در هر لحظه با استفاده از جستجوی قوی ، به مطالب خود دسترسی داشته باشید. همچنین امکان دسترسی سریع به کتابخانه‌های مجازی و فروشگاه‌های خرید کتاب از مزیات داشتن کتابخوان الکترونیک است.

البته خواندن کتابهای چاپی هنوز طرفداران خودش را دارد و در حقیقت حس خوشایند در دست گرفتن کاغذ را نمی‌توان با پلاستیک جایگزین کرد. ولی خب نسل‌های جدید علاقه زیادی به همین پلاستیک‌ها نشان می‌دهند. راهنماهای زیادی برای انتخاب کتابخوان الکترونیک وجود دارد که در حال کلی مواردی از جمله قیمت، طراحی، نوع نمایشگر، راههای ارتباطی، طول عمر دستگاه و بسیاری دیگر گزینه‌ها و مشخصات برای خرید حائز اهمیت هستند ولی قبل از خرید یک کتابخوان الکترونیک حتماً پنج پرسش و پاسخ زیر را مطرح کنید تا از خرید خود اطمینان حاصل کنید:

۱٫ آیا نور زمینه به طور کامل خاموش می‌شود؟
در دستگاه‌های جدید امکان پیشرفته‌ای برای کاهش نور مزاحم زمینه برای کاربران فراهم شده است و آنها می‌توانند تجربه خاموش کردن نور زمینه کتاب و استفاده از نور خود کلمات را داشته باشند.

۲٫ آیا نور جلویی دستگاه به تکنولوژی پی‌وی‌ام (PWM) است؟
تکنولوژی مدولاسیون پهنای پالس (PWM) فعلاً تنها در کتابخوان‌های شرکت فورما (Forma) وجود دارد که برای تنظیم نور دستگاه و بالا بردن کارآیی آن و کاهش انرژی مورد نیاز است. در مبحث طراحی منابع تغذیه و کنترل سطح ولتاژ، مدولاسیون پهنای پالس، روشی برای کنترل توان بدون نیاز به دفع یا اتلاف هر گونه توان در راه‌انداز (driver) است. در واقع PWM تکنیکی است که به کمک آن می‌توان مقدار ولتاژ، و بنابر این، مقدار توان را کنترل کرد.

۳٫ آیا کتابخوان به نور آبی مجهز است؟
در دستگاه‌های قدیم نور موجود در صفحات و در حقیقت نورفرابنفش چشم کاربر را اذیت می‌کرد ولی حالا کتابخوان‌ها به تکنولوژی نور آبی مجهز هستند که نورهای مضر را کاهش می‌دهد.

۴٫ آیا باطری دستگاه عمر کافی دارد؟
همیشه باطری یکی از اصلی‌ترین سوالاتی است که باید قبل از خرید هرگونه دستگاه کتابخوان الکترونیک به آن توجه کرد. طول عمر باطری دستگاه کتابخوان بستگی به شرایط مختلف و نوع استفاده از دستگاه دارد. همیشه باید این سوال را مطرح کرد که متوسط طول عمر باطری در یک شارژ چقدر است. به طور معمول بهترین دستگاه‌های کتابخوان از نظر دارای عمر باطری ۹ تا ۴۰ ساعت مطالعه کتاب هستند.

۵٫ آیا دستگاه کتابخوان به حافظه خارجی مجهز است؟
این امکان برای اکثر کتابخوان‌های الکترونیک فراهم نیست و با وجود ظرفیت بالای آنها نیازی به حافظه خارجی نیز وجود ندارد ولی داشتن چنین امکانی برای یک کتابخوان بسیار مفید باشد چون می‌توانید هزاران کتاب الکترونیک را با سلیقه خودتان در آن حمل کنید.
  کد مطلب : ۲۹۴۴۷۲ http://www.ibna.ir/vdcfejd00w6d1ja.igiw.html


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY