علیرضا رضایی، طنزپرداز مهربان و دوست‌داشتنی درگذشت
بازديد : iconدسته: اخبار

علیرضا رضایی، طنزپرداز مهربان و دوست‌داشتنی و فروتن، دور از وطن، به ۴۳ سالگی نرسیده، درگذشت.

دو سال پیش در توئیتر نوشته بود:

من که مردم، جسدم رو از همون در پشتی فرودگاه ببرید بندازید تو بیابون خدا، جک و جونورا تغذیه کنن خوشحال بشن.

زندگی نامه علیرضا رضایی در ادامه مطلب :

علیرضا رضایی ( ۲۳ اسفند ۱۳۵۳–۶ آذر ۱۳۹۷) نویسنده، کارگردان و طنزپرداز ایرانی بود.

زندگی‌نامه :

رضایی به دلیل شرایط شغلی پدر و مادرش، که هر دو در استخدام نیروی هوایی ارتش بودند، سال‌ها در منازل سازمانی ارتش در شهرهای مختلفی زندگی کرده‌بود. او در این خصوص در مصاحبه تلویزیونی در برنامه چهره‌ها گفت به دلیل شرایط خاص زندگی و شغلی والدینش، خودش در شیراز، و برادر و خواهرش، هرکدام در یک شهر (همدان و تبریز) به دنیا آمدند.

رضایی در دو رشتهٔ متفاوت تحصیل کرد؛ ابتدا تحصیلاتش را در دانشگاه بابل در رشته مهندسی عمران به پایان رساند و پس از آن به رشتهٔ ادبیات داستانی پرداخت. سپس، سرپرستی و کارگردانی گروه طنز را تحت نظارت اداره ارشاد شهرستان بابل برعهده گرفت. او در ادامه کارهای هنری خود، مدتی به عنوان رئیس بخش هنری فرهنگسرای اندیشه در تهران مشغول به کار شد.

«شفاف‌سازی» نام یکی از کم‌هزینه‌ترین ویدئوهای تولیدشده است پیرامون طنز سیاسی و مذهبی که او  تولید کرد.

رضایی در زمانی که در بابلسر زندگی می‌کرد، در چند نوبت به دلیل اجرای طنزهای سیاسی بازداشت شد. پس از حوادث عاشورای ۸۸ از طریق کردستان عراق، به اروپا مهاجرت کرد.

او ابتدا این ویدئوها را که با حمایت سایت خودنویس ساخته می‌شد، بدون استفاده از امکانات، و دوربین حرفه‌ای، به واسطهٔ وب‌کم یک لپ‌تاپ و به صورت غیرحرفه‌ای ضبط می‌کرد. سپس با حمایت سایت خودنویس، این ویدئوها، به صورت منظم، هر دوشنبه، از طریق اینترنت منتشر می‌شود


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY