عینک سیاه عباس کیارستمی
بازديد : iconدسته: دسته‌بندی نشده


عباس کیارستمی :اگر محل پذيرايي شما جاي کافي ندارد يا به هر دليل نميخواهيد تعداد ميهمانان از يك حد معين و قابل كنترل بيشتر شود

در کارت عروسيتان بنويسيد که از بچه ها در فرصت ديگري پذيرايي خواهد شد. اما به هر حال در مورد نزديکان درجه يک شما نميتوانيد بچه ها را ناديده بگيريد.

خاطره ای از عباس کیارستمی


اگر نمي خواهيد عروسي مجلل بگيريد دليلي وجود ندارد كه پول زيادي براي اجاره سالن بپردازيد.

اگر لازم است سالن بگيريد سعي کنيد متراژ سالن انتخابي شما آنقدر بزرگ نباشد که وقتي مهمان هاي شما آمدند خالي به نظر برسد و در عين حال شما مجبور باشيد پول اضافي بپردازيد.

اگر قرار است خريد شيريني و ميوه به عهده خودتان باشد، خيلي زيباتر خواهد بود اگر يك يا دو نوع شيريني کوچک را براي پذيرايي از ميهمانان سفارش دهيد.

در مورد کيک هم يادتان باشد امروزه اكثر مردم به دليل رژيم داشتن يا آگاهي نسبت به زيانهاي كيك و شيرينيها علاقه چنداني به خوردن کيک ندارند، بنابراين ۸۰ گرم کيک به ازاي هر نفر کافي است.

هزينه هاي مربوط به گل آرايي ماشين عروس و تزيين محل جشن را به دقت زير نظر داشته باشيد و اجازه ندهيد از عجله شما سوء استفاده شود.

گاهي کمي دقت در قيمت ها و کنترل کردن برنامه ميتواند هزينه شما را تا کمتر از نصف کاهش دهد.

اما اگر برگزاري جشن را به يك مدير تشريفات سپرده ايد ديگر كاري از دست شما ساخته نيست چون او پول كارهايي را كه ميخواهد انجام دهد يك جا از شما ميگيرد و البته با احتساب حداقل ۵۰ درصد سود.

لباس عروسی اجاره کنید

شما ميتوانيد لباس عروسي را بخريد، اما يادتان باشد اين لباس فقط يک شب قرار است پوشيده شود و بعد از آن بايد آن را در محل مناسبي نگهداري کنيد که آسيب نبيند.

آيا اين کار برايتان امکان پذير است؟ شما به عنوان يادگاري خيلي چيزها از شب عروسي خود خواهيد داشت و لزومي ندارد حتي لباس عروس را نگه داريد، بنابراين بهترين کار اجاره لباس عروس است.

اين کار در تمام دنيا متداول است و اصلاً چيز بدي نيست و مسلما شما براي اجاره لباس عروس مبلغ بسيار کمتري خواهيد پرداخت. البته لباسي كه انتخاب ميكنيد حتماً بايد مرتب و تميز باشد و بهتر است از لباسهايي كه قبلاً پوشيده شده استفاده نكنيد.

سفره عقدتان را خودتان بچینید

اگر بتوانيد سفره عقدتان را خودتان بچينيد کلي صرفه جويي کرده ايد. علاوه بر اين وقتي خودتان سفره را بچينيد مسلما به خواست و سليقه شما نزديکتر خواهد بود.

کافي است تصوير چند مدل سفره عقد را ببينيد تا بهترين ايده ها را براي طراحي و چينش سفره عقد داشته باشيد و هزينه هاي سنگين طراحي و چينش سفره عقد را نپردازيد.

اگر برگزاري مراسم عروسي را به يك مدير تشريفات سپرده ايد، حتماً يك نفر را به عنوان نماينده خودتان به او معرفي كنيد تا بر كارها نظارت كند، به خصوص در شب جشن عروسي.

چون در غير اين صورت ممكن است پذيرايي آن گونه كه مورد نظر شماست انجام نشود يا مدير تشريفات شما به خاطر دخالت هاي بي مورد افراد مختلف نتواند وظيفه اش را درست انجام دهد.

زیبایی در سادگیست !

فراموش نكنيد كه زيبايي در سادگي است. شايد شما در روياهاي كودكيتان دلتان ميخواسته مثل سيندرلا و شاهزاده اين قصه با كالسكه ۴ اسبه به محل مراسم عروسي برويد يا مثل هنرپيشه هاي سينما، كه با رولز رويس به محل برگزاري فستيوال ميروند.

اما به اين هم فكر كنيد كه حالا بزرگ شده ايد و زندگي منطق هاي ديگري هم دارد. يك اتومبيل معمولي هم كه صميمانه و زيبا آراسته شده باشد ميتواند كالسكه بخت شما باشد.


کمپین کتابخانه خوب



خاطره ای از عباس کیارستمی

مجله آزما ویژه نامه عباس کیارستمی-

شماره ۱۱۸ _ مرداد۹۵


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY