مقاله‌های برگزیده همایش «کورش» کتاب شد
بازديد : iconدسته: اخبار

مجموعه مقاله‌های برگزیده‌ همایش «کورش بزرگ» که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد، در قالب کتابی با همین عنوان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، مقاله‌های برگزیده همایش علمی «کورش بزرگ» که در ۱۰ محور «کورش در تاریخ»، «کورش و هویت ایرانی»، «کورش در اساطیر»، «کورش و ادیان»، «کورش در تاریخ‌نگاری معاصر»، «کورش و حقوق اقوام»، «کورش و ذوالقرنین»، «کورش و سرشت فرمانروایی در ایران»، «کورش و مدارا، صلح و فرهنگِ آشتی» و «کورش و باستان‌شناسی و هنر هخامنشی» برگزار شد، در قالب کتابی منتشر شده‌اند.

انجمن فرهنگی افراز با همکاری نهادهایی مانند «مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی»، «انجمن جامعه‌شناسی ایران»، «انجمن علوم سیاسی ایران»، «انجمن علمی مطالعات صلح ایران»، «انجمن ایرانی تاریخ» و «خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی» به همراهِ «سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری» و «موزه‌ ملی ایران» این همایش را برگزار کرد.


 هیأت‌علمی و گروه داوران این همایش  پژوهشگرانی مانند عبدالمجید ارفعی، ناصر تکمیل‌همایون، میرجلال‌الدین کزازی، حمید احمدی، اصغر دادبه، کتایون مزداپور، حکمت‌الله ملاصالحی، داود هرمیداس‌باوند و رضا شعبانی تشکیل بودند و افرادی چون محمدتقی ایمان‌پور، عبدالصالح جعفری، زهره زرشناس، روزبه زرین‌کوب، محمدعلی دادخواه، اسماعیل سنگاری، صدرالدین طاهری، امیرحسین ماحوزی، علی مرشدی‌زاد، سیدآیت‌الله میرزایی، محمد میرشکرایی، مصطفی ندیم، سیروس نصرالله‌زاده، شروین وکیلی و شهرام یوسفی‌فر با آن همکاری داشتند. همچنین زاگرس زند دبیر علمی و علیرضا افشاری دبیر اجرایی همایش بودند.

از سوی دیگر به قصد فرهنگ‌سازی سه پیش‌نشستِ «علوم سیاسی و ایران باستان»، «علم جامعه‌شناسی و ایران باستان» و «مطالعات صلح و ایران باستان» نیز با نهادهای علمی همکار (انجمن‌های «جامعه‌شناسی ایران»، «علوم سیاسی ایران» و «مطالعات صلح ایران») برگزار شد که سخنرانی‌های انجام‌شده در کتاب گرد آورده شده است. برنامه‌ پایانی همایش که قرار بود هفتم آبان ۱۳۹۵ در «موزه‌ ملی ایران» برپا شود به دلایلی به سی‌ام دی‌ماهِ همان سال در «دایره‌المعارف بزرگ اسلامی» انداخته شد، اما در آن تاریخ نیز برگزار نشد.

در این کتاب ۲۵ مقاله‌ برتر از ۴۸ مقاله‌ دریافتی، که در هر محور تخصصی هر کدام توسط دو استاد داوری شده، به چاپ رسیده‌اند.

فروش ویژه کتاب به مناسبت نوزدهمین سالگرد افتتاح انجمن فرهنگی افراز تا ٣١ شهریور در قالب تحویل رایگان و با ١٠ درصد تخفیف نسبت به قیمت پشت جلد به قیمت ١٤٤ هزار تومان به فروش می‌رسد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY