نمایشگاه مطبوعات و اهل قلم
بازديد : iconدسته: گزارش

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در ۱۰ گروه اصلی و پنج گروه فرعی و در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع در محل مصلی تهران آغاز به کار کرد. درباره عملکرد نمایشگاه با تعدادی از صاحب نظران گفت و گو کردیم

خلیلی (خبرنگار ایسنا)
نمایشگاه مطبوعات امسال نسبت به سال‌های گذشته رونق کمتری دارد و علت اصلی هم این است که جو رقابتی کم شده است و تعدادی از رسانه‌ها نیامده‌اند از طرف دیگر حضور مسئولان سیاسی زیاده شده است و فضا کاملا سیاست‌زده است چهره‌های ادبی و هنری و حتی ورزشی نسبت به سال‌های قبلی کمتر شده است و بیشتر چهره‌های سیاسی و اقتصادی در نمایشگاه حضور دارند به گمانم مسئول این سیاست‌زدگی خود رسانه‌ها هستند که این فرصت را برای افراد سیاسی فراهم کرده‌اند.
فاطمه حافظیان ( هفته نامه دانش و کامپیوتر )
متأسفانه فضای نمایشگاه در طی این چند سال اخیر بسیار بد شده است سیاست‌ها به گونه‌ای است که مردم از نمایشگاه مطبوعات استقبال نمی‌کنند مسئولان فقط و فقط به روزنامه‌های سیاسی بها می‌دهند و مجله و هفته‌نامه ها اصلا مهم نیستند جالب این است روز گذشته جلسه ای برای مسئولین مجله‌ها برگزار کرده بودند اما تمامی مدیران روزنامه‌ها حضور داشتند. متأسفانه نگاه درست و مسئولانه نسبت به نمایشگاه وجود ندارد.
زهره نیلی (خبرنگار مهر)
نمایشگاه امسال هم خیلی تفاوت آنچنانی با نمایشگاه سالهای قبل نداشت بیشتر یک دور همی است برای اینکه اهالی مطبوعات همدیگر را ببینند. البته عدم حضور برخی از رسانه های برجسته مانند شرق و اعتماد در عرصه روزنامه و تسنیم و فارس در عرصه خبرگزاری احساس میشد. عملا نمایشگاه مطبوعات تریبون مدیران و مسئولان فرهنگی و سیاسی بود. از طرف دیگر رسانه های دیجیتال یک نمایشگاه مستقل شدند که هزینه زیادی به همراه داشت در صورتی که میتوانست کنار بقیه رسانه ها و خبرگزاری ها فعالیت کند و یک هزینه بیهوده در این زمینه هم انجام شد. در آخر اینکه هیچ اتفاق خاص مثبتی در نمایشگاه امسال هم نیفتاد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY