نمایشگاه کتاب فرانکفورت با وجود بحران کرونا برگزار می‌شود
بازديد : iconدسته: اخبار

هر چند ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان ایجاد بحران کرده است، اما مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفته‌اند، این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک‌سلر، یورگن بوس رییس نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفته انتظار می‌رود با وجود بحران کروناویروس نمایشگاه در زمان خودش در ماه اکتبر برگزار شود.

بوس گفت سازمان‌دهندگان هنوز نمی‌توانند با قطعیت بگویند که دقیقاً نمایشگاه در چه فرمتی برگزار خواهد شد، اما سلامت افرادی که در آن شرکت می‌کنند اولویت اول سازمان‌دهندگان خواهد بود. او اضافه کرد که در ماه ژوئن تصویر واضح‌تری از اوضاع آشکار خواهد شد.

وی گفت: «بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس است، ما انتظار داریم نمایشگاه بین روزهای چهاردهم تا هجدهم اکتبر (۲۳ تا ۲۷ مهر) برگزار شود. هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که هفتاد و دومین نمایشگاه چطور خواهد بود اما بر اساس چیزی که الان واضح است، رخدادی بسیار ویژه خواهد بود.»

او اضافه کرد: «ما تدابیری که در درجات ملی و ایالتی مورد بحث قرار می‌گیرند را وارد برنامه‌ریزی خودمان می‌کنیم چون اولویت اول ما سلامت برگزارکنندگان غرفه‌ها، بازدیدکنندگان و عموم مردم است. هر گونه اتفاق مهمی که بیفتد به سرعت اعلام می‌کنیم. احتمالاً تا اواسط ژوئن می‌توانیم تصویر واضح‌تری فراهم کنیم.»

بحران ویروس کرونا تا به حال منجر به کنسل شدن تاریخ‌های کلیدی در تقویم صنعت نشر در سراسر دنیا شده است. از جمله رخدادهایی که کنسل شده‌اند می‌توان به نمایشگاه کتاب لندن، نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا و مجموعه‌ای از رخدادهای اهدای جوایز اشاره کرد.

چهره‌های صنعت نشری که بوک‌سلر با آن‌ها تماس گرفت نظر ثابتی درباره برگزاری نمایشگاه فرانکفورت در پاییز امسال نداشتند.

پیتر کاکس مدیر برنامه‌های ادبی از شرکت مدیریت ردهمر گفت: «ممکن است این ناقوس مرگ نمایشگاه کتاب فیزیکی باشد. خیلی حیف می‌شود اما واقعیت این است که سال‌هاست واقعاً نیازی به برگزاری رخداد فیزیکی نبوده است. تمام قراردادهای بزرگی که در نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و لندن اعلام می‌شوند از قبل نهایی شده‌اند.»

اما جانی گلر رییس هیات مدیره شرکت کرتیس براون گفت نمایشگاه‌هایی مانند لندن و فرانکفورت می‌توانند حالا از قبل خلاقانه‌تر عمل کنند تا به همه ثابت کنند که تاثیری فراتر از حفظ کردن یک حضور فیزیکی دارند.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY