چکش‌خورده‌هایی که قیمت‌های نجومی دارند!
بازديد : iconدسته: اخبار

از نقاشی‌هایی که بالاترین قیمت را در حراجی‌های بزرگ به دست آوردند، چه می‌دانید؟


روزنامه خراسان نوشت: آثار هنری همواره موردتوجه عده زیادی از مردم بوده است. هر هنرمند، دیدگاه‌های خاص خود درباره جهان و همچنین شیوه منحصر به فردش را در به تصویرکشیدن دنیای اطرافش دارد که هرکدام می تواند جذابیت ویژه‌ای برای مخاطبان هنر داشته باشد.

برخی از افراد حاضرند برای یک تابلوی نقاشی که با آن ارتباط برقرار می کنند، هزینه زیادی بپردازند. آثار برخی از شناخته‌شده ترین هنرمندان، گاهی با میلیون ها دلار به فروش رسیده است. در ادامه مطلب با تعدادی از آثاری که قیمت بسیار بالایی داشته‌اند، آشنا می‌شوید.

«شماره ۱۷٫ای» – جکسون پولاک

شاید باور این‌که یک تابلوی نقاشی شامل خطوط آشفته و رنگ های پاشیده‌شده، یکی از گران‌ترین نقاشی های تاریخ باشد، دشوار به نظر برسد اما تابلوی «شماره ۱۷٫ای» جکسون پولاک که یکی از برجسته ترین نقاشان جنبش اکسپرسیونیست انتزاعی است، چنین تابلویی است. در سپتامبر ۲۰۱۵ نقاشی این نقاش برجسته، به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به یک میلیاردر به نام «کنت گریفین» فروخته شد.

«کی ازدواج خواهی کرد؟» – پل گوگن

«کی ازدواج خواهی کرد؟» نقاشی رنگ روغنی است که توسط پل گوگن، نقاش پُست‌امپرسیونیست فرانسوی در سال ۱۸۹۲ میلادی کشیده شد. این تابلو که حدود نیم قرن در موزه ای در شهر بازل سوئیس به امانت سپرده شده بود، در فوریه ۲۰۱۵ توسط خانواده رادلف اشتاچلین، به یک خریدار ناشناس – بر اساس گزارش‌ها به موزه‌ای در قطر- به قیمت ۲۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

«مبادله» – ویلم دکونینگ

تابلوی مبادله، نقاشی رنگ روغن اثر ویلم دکونینگ، نقاش مشهور اکسپرسیونیست انتزاعی هلندی-آمریکایی است. این اثر که در ابعاد بزرگ (۷/۲ در ۷۵/۱ متر) کشیده شده است، در سپتامبر ۲۰۱۵ به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار به فروش رسید. این قیمت فروش، رکورد جدیدی را در زمینه بالاترین قیمت پرداخت‌شده برای یک تابلوی نقاشی به ثبت رساند. تابلوی «مبادله» در انستیتوی هنر شیکاگو به نمایش گذاشته شده است.

۲۴۱۲۴۱


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY