​از سِیر تا غروب؛ قطعاتی از مسعود شعاری
بازديد : iconدسته: اخبار

کتاب «از سِیر تا غروب» که شامل قطعاتی به آهنگ‌سازی مسعود شعاری در حیطه سه‌تارنوازی معاصر است، توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

ایبنا: مسعود شعاری موسیقی ایرانی و نواختن سه‌تار را در محضر بزرگانی چون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، داریوش طلایی و علی‌اصغر بهاری آموخته و از دوران جوانی وارد عرصه تک‌نوازی و بداهه‌پردازی، گروه‌نوازی و همچنین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی شده است. فعالیت‌های اجرایی، پژوهشی و آموزشی وی در زمینه موسیقی کلاسیک ایران گویای دلبستگی و شناخت عمیق اوست که در تمرکزش بر سه‌تار و تولید آثاری با محوریت این ساز تجلی پیدا کرده است.

قطعات این مجموعه تجربیاتی است از ساخته‌های او در حوزه شیوه‌های مختلف نوازندگی سه‌تار در آلبوم‌های «انتظار»، «سِیر»، «در سایۀ باد» و «غروب» که برخی از این قطعات در محدوده فواصل موسیقی ایرانی نیستند، ازجمله «سِیر»، «فرح‌انگیز»، «اَشین» و «شور عشق»، اما به‌نوعی الهام‌گرفته از موسیقی سنتی و محلی هستند.

وی آن‌ها را با شیوه خاص خود ساخته و به‌صورت تک‌نوازی یا گروه‌نوازی اجرا کرده است. در قسمتی از کتاب تکنیک‌های پیشرفته و ابداعی شعاری با معرفی علامت و شیوه اجرای آن‌ها با متن و عکس شرح داده شده‌اند.

آوانگاری، نت‌نویسی و آماده‌سازی نهایی این قطعات توسط جعفر صالحی انجام شده است. این کتاب با قیمت ۳۰هزارتومان توسط انتشارات هنر موسیقی در دسترس مخاطبان قرار دارد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY