خانه‌ کتاب فاکنر، کتابفروشی محله فرانسوی زبان‌های ایالت آمریکایی
بازديد : iconدسته: ادبیات

این کتابفروشی در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و به نوعی پاتوق فاکنر بوده و به خانه کتاب فاکنر شهرت پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، ایالت نیواورلئان در چند سال اخیر در رسانه‌های آمریکا و جهان با طوفان کاترینا همراه و عجین شده است و بیشتر مردم جهان به واسطه این طوفان شدید و کشته شدن بسیاری از شهروندان سیاه‌پوست و فقیر آن با زندگی مردم این ایالت آشنا شدند ولی شاید ذکر این نکته جالب باشد که این ایالت به مرکز فرهنگ و موسیقی کشور آمریکا شهرت دارد. این ایالت در حاشیه رودخانه میسی‌سیپی قرار دارد ولی در سال‌های اخیر بیشتر از قایق‌سواری کتابفروشی ویلیام فاکنر توانسته جهانگردان را به خود جلب کند.

ویلیام فاکنر نویسنده مشهور آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال در یکی از مناطق حاشیه‌ای این رودخانه به دنیا آمد ولی سال‌های در منطقه‌ای زندگی کرد که حالا تنها کتابفروشی این منطقه فرانسوی‌نشین از نام او الهام گرفته شده است. این کتابفروشی در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و به نوعی پاتوق فاکنر بوده و به خانه کتاب فاکنر شهرت پیدا کرده است.

کتابفروشی در قلب محله تاریخی فرانسوی‌ها و میدان جکسون شهر نیواورلئان واقع شده است ولی به نوعی به موزه فاکنر نیز تبدیل شده است و در سال‌های گذشته بارها مقصد بسیاری از گردشگران بوده است.

فاکنر یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکا و مشخصا ادبیات جنوب آمریکاست. با اینکه اولین آثار فاکنر از سال ۱۹۱۹، و بیشترشان در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ منتشر شده بود، وی تا هنگام دریافت جایزهٔ نوبل در سال ۱۹۴۹ نسبتا ناشناخته مانده بود.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY