راه‌اندازی جایزه‌ ادبی به‌نام «اصغر عبداللهی»
بازديد : iconدسته: شعر و داستان

راه‌اندازی جایزه‌ ادبی به‌نام «اصغر عبداللهی»

نخستین دوره جایزه ادبی «اصغر عبداللهی» با معرفی هیئت امنای خود آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، جایزه‌ ادبی اصغر عبداللهی جایزه‌ای سالانه است که کتاب‌های رمان، مجموعه داستان و ناداستان را بررسی می‌کند و تمرکزش بر ماجراپردازی در ادبیات است.

اولین دوره‌ این جایزه در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و کتاب‌های ایرانی منتشرشده در سال ۱۳۹۹ را بررسی می‌کند.

بنا بر اعلام، این جایزه‌ خصوصی است و منابع مالی و معنوی‌اش را از دوست‌داران ادبیات تامین می‌کند و با یاری نویسندگان ایرانی برگزار خواهد شد.

اختر اعتمادی (همسر اصغر عبداللهی)، رسول صدرعاملی (فیلمساز)، علی خدایی (داستان‌نویس)، محمد طلوعی (داستان‌نویس) و آرش صادق‌بیگی (داستان‌نویس) به عنوان هیات امنای این  جایزه معرفی شده‌اند.

داوران هر بخش نیز به زودی معرفی خواهند شد.

دبیرخانه جایزه از ناشران و نویسندگان ایرانی که کتاب چاپ نخست در سال ۱۳۹۹ دارند خواسته که کتاب‌های‌شان را برای داوری به دبیرخانه ارسال کنند.

فهرست آثار قابل بررسی و دریافتی به زودی در سایت جایزه اعلام خواهد شد.

اصغر عبداللهی متولد سال ۱۳۳۴ در آبادان بود که ۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ از دنیا رفت.

این هنرمند نگارش فیلمنامه‌هایی چون «خواهران غریب»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «نصف مال من نصف مال تو» ، «عینک دودی»، «پیشنهاد پنجاه میلیونی»، «غریبانه»، «مرسدس»، «آشپزباشی»، «چتری برای دو نفر»،«خداحافظی طولانی»، «خانه خلوت» و… را در کارنامه هنری‌اش دارد و برای «خانه خلوت» سیمرغ بلورین دریافت کرده است.

از جمله کتاب‌های عبداللهی نیز می‌توان به «قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه‌نویسی و زندگی»، «آفتاب در سیاهی جنگ گم می‌شود»، «در پشت آن مه؛ مجموعه داستان کوتاه»، «سایبانی از حصیر»، «آبی‌های غمناک بارُن»، «هاملت در نم نم باران»  و… اشاره کرد.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY