علاقه نویسنده کیمیاگر به تفریح و موسیقی جوانان کره‌ای
بازديد : iconدسته: ادبیات

پائولو کوئلیو نویسنده مشهور برزیلی و صاحب رمان کیمیاگر اخیراً در یک مصاحبه غیرحضوری با یک مجله کره‌ای از علاقه شدید خود به سرگرمی‌های مردم این کشور گفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از soompi، پائولو کوئلیو نویسنده مشهور برزیلی و صاحب رمان کیمیاگر اخیراً در یک مصاحبه غیرحضوری با یک مجله کره‌ای از علاقه شدید خود به سرگرمی‌های مردم این کشور گفته است و اینکه چقدر از موسیقی خاص جوانان این کشور با عنوان کی-پاپ و کی-درامز لذت می‌برد. در این گفتگو نویسنده برزیلی از سفرش به کشور کره در سال ۲۰۱۶ گفت که چگونه به سرگرمی جوانان این کشور علاقمند شده است.

رمان‌های کوئلیو بین مردم عامه در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفتگوی بین فرهنگی است. هرچند ۲۰ سال از ترجمه رمان کیمیاگر به زبان کره‌ای می‌گذرد، ولی هنوز این رمان در کشور کره طرفداران زیادی دارد و هر سال نسخه‌های بیشتری از آن تجدید چاپ می‌شوند.

نویسنده برزیلی در این گفتگوی تلفنی هرچند تا قبل از سفر به این کشور از علاقه مردم کره به رمان کیمیاگر اطلاع نداشت ولی می‌گوید با دیدن چند فیلم از کارگردان‌های این کشور به موسیقی خاص این کشور علاقه پیدا کرده است.

در سال ۱۹۸۶، کوئلیو رمان خاطرات یک مغ  را نوشت که به زیارت هم ترجمه شده است. سال بعد کوئلیو، کیمیاگر را نوشت و آن را از طریق یک ناشر کوچک برزیلی در۹۰۰ نسخه منتشر کرد و تصمیم گرفت آن را تجدید چاپ نکند ولی کیمیاگر به پرفروش‌ترین کتاب برزیلی تبدیل شد. بیش از ۶۵ میلیون نسخه از کیمیاگر به فروش رفته و به یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها در تاریخ تبدیل شده ‌است. این کتاب به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده‌ است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY